Brandstof probleem

grodam

New Member
Ik heb een zip 4 takt met vaccium
Nou heb ik het volgende probleem
Als ik aan de vaccium slang zuig komt er brandstof uit de brandstof slang
Als ik de kickstarter gebruik komt er geen brandstof uit de slang
Als ik de brandstof slang aansluit en aan de vaccium zuig start hij ook niet
De cdi heb ik al nieuw er in gezet maar nog geen brand stof
Slangetjes zijn ook vervangen
Membraam klep ziet er goed uit
Iemand nog een idee waar het nog aan kan leggen
Denk zel nog aan de brandstof kraan
Scooter is rijdend weg gezet en heeft tijdje stil gestaan
Accu is ook vol en de brand stof is ververst olie is ook goed

Mvg Dennis
 
Advertisement - register to remove this

hoe oud is je zip?
als je kickstart zit je vacuümslang wel weer op zijn plek en heb je dan de brandstofslang los?
kick je zònder gas te geven? en wat doet ie als je elektrisch start (als ie dat doet)
cdi gaat volgens mij niet over brandstof.
"scooter is rijdend weggezet en heeft tijdje stil gestaan" hoe lang is tijdje en probeer je nu met oude benzine te starten? (wat voor benzine zàt er in toen ie werd weggezet?)
als het niet je vlotternaald is die plakt en/of je sproeiers zijn die zijn dichtgegomd (wordt je bougie wèl nat/vonkt die eigenlijk?) dan zet ik weer in op verouderde (tweederangs) benzine en raad ik je aan om een kannetje E5, bij voorkeur V-power of BP Ultimate te halen.
 
hoe oud is je zip?
als je kickstart zit je vacuümslang wel weer op zijn plek en heb je dan de brandstofslang los?
kick je zònder gas te geven? en wat doet ie als je elektrisch start (als ie dat doet)
cdi gaat volgens mij niet over brandstof.
"scooter is rijdend weggezet en heeft tijdje stil gestaan" hoe lang is tijdje en probeer je nu met oude benzine te starten? (wat voor benzine zàt er in toen ie werd weggezet?)
als het niet je vlotternaald is die plakt en/of je sproeiers zijn die zijn dichtgegomd (wordt je bougie wèl nat/vonkt die eigenlijk?) dan zet ik weer in op verouderde (tweederangs) benzine en raad ik je aan om een kannetje E5, bij voorkeur V-power of BP Ultimate te halen.
De zip komt uit 2014
Als ik de kickstarter gebruik zit de vaccium slang er op
Als ik elektrisc start komt er ook geen brandstof uit
Denk ongeveer een maand of 4 stilgestaan ende brandstof heb ik vervangen met verse brandstof
Bougie zeer ook nieuw in en deze vonkt ook
Post automatically merged:

De zip komt uit 2014
Als ik de kickstarter gebruik zit de vaccium slang er op
Als ik elektrisc start komt er ook geen brandstof uit
Denk ongeveer een maand of 4 stilgestaan ende brandstof heb ik vervangen met verse brandstof
Bougie zeer ook nieuw in en deze vonkt ook
Heb net de brandstof slang er af gehaald en de vaccium skag er op laten zitten als ik dan kickstart komt er geen brandstof uit de kraan
 
Last edited:
trap je 'm makkelijk rond/voel je wel compressie (met bougie erin)?
als ik het zo lees (er komt geen brandstof uit je brandstofslang als het vacuüm van de motor moet komen) creëert je blok geen vacuüm, (of zit die aansluiting verstopt?)
als je ook weinig weerstand voelt bij het kicken en/of hij snel rond blijft gaan bij elektrisch starten, zou het kunnen dat je inlaatklep (iets) open blijft staan. (je hoort geen nare tik?!)
ff bougie eruit, kleppendeksel eraf, rustig ronddraaien met kickstarter en kijken of je inlaatklep wel speling heeft in BDP tussen compressie- en arbeidsslag. (merktekens) (speling meten is nog mooier, maar géén speling betekent dat ie open blijft staan, mogelijk klem in kool/"lak" van klepgeleider.
 
Bij het kickstarter voelde hij goed aan voel veel compressie
Post automatically merged:

Ga zo de brandstof kraan vervangen kijken of dat helpt
 
Last edited:
kick je mèt of zonder gas geven? (zonder creëer je meer vacuüm om die benzinekraan te openen)
check eens of je vacuüm voelt op de aansluiting vóór die vacuümslang als je kickt of kort e-start. eventueel ander slangetje erop houden en daar je vinger op houden en kijken of je vinger vastgezogen wordt.
 
Of de motor heeft te weinig onderdruk of het vacuumkraantje is niet helemaal lekker meer.
Als je aan de vacuumslang van het vacuumkraantje zuigt creeer je veel meer onderdruk dan de motor doet, dat kan de reden zijn dat er dan wel brandstof uit de brandstofslang bij de carburateur stroomt alsje aan de vacuumslang zuigt.
Hoelang is het geleden dat de klepspeling en met name van de inlaatklep gecontroleerd is?
Heb je al eens geprobeerd de scooter te starten door startpilot of een ander vluchtig en brandbaar goedje zoals remmenreiniger, in de inlaat van de carburateur te spuiten.

En inderdaad een cdi heeft niks te maken met brandstofvoorziening maar regelt alleen het ontsteekmoment.
 
Last edited:
Ja klopt cdi is vervangen omdat er een snelle cdi op zat en hij moet voor de rdw keuring
Post automatically merged:

Of de motor heeft te weinig onderdruk of het vacuumkraantje is niet helemaal lekker meer.
Als je aan de vacuumslang van het vacuumkraantje zuigt creeer je veel meer onderdruk dan de motor doet, dat kan de reden zijn dat er dan wel brandstof uit de brandstofslang bij de carburateur stroomt alsje aan de vacuumslang zuigt.
Hoelang is het geleden dat de klepspeling en met name van de inlaatklep gecontroleerd is?
Heb je al eens geprobeerd de scooter te starten door startpilot of een ander vluchtig en brandbaar goedje zoals remmenreiniger, in de inlaat van de carburateur te spuiten.

En inderdaad een cdi heeft niks te maken met brandstofvoorziening maar regelt alleen het ontsteekmoment.
Fa ik zo doen de pilot start ga even kijken of hij het nu wel doet met de nieuwe kraan zo niet is dat de volgende stap
Kleppen geen idee waneer deze zijn afgesteld zal daar ook nog even naar kijken
 
Brandstof kraan vervangen
Kleppen afgesteld
Nog steeds geen brandstof
Post automatically merged:

Nog even in het kort wat er al gedaan is
Bougie vervangen deze vonkt
Cdi vervangen
Brandstof kraan vervangen
Brandstof en vaccium slang vervangen
Kleppen gesteld
Brandstof vervangen
Pilot start slaat niet aan
 
dat is knap. niet aanslaan op start pilot*.. terwijl je bougie vonkt... heb je die direct in de carb gespoten? klopt je kleptiming wel?
*daar krijgt je echt dode motoren mee aan bij -10
 
ja, dat is gecondenseerd danwel vervlogen voordat je je bougie er in hebt: gewoon tijdens het starten in de luchtinlaat, liefst vlak voor je carburateur (dus dan slang vanaf luchtfilter bij carburateur losmaken) maar kàn zelfs vóór het luchtfilter in de luchtinlaatbuis, spuiten dan zuigt ie het ook wel mee, moet je iets langer doorstarten. maar vooral: tijdens het starten. dan is het gasvormig en ontsteekt het het makkelijkst.
 
Back
Top