Braking Oversized vs. Malossi...

Bart Nrg Mc2

Well-Known Member
Graag ervaringen met;

*Schijf van Malossi...

*Schijf van Braking...

*Schijf van Braking + klauw...

Noem ff de ervaringen, prijs en verkrijgbaarheid van blokken, misschien ook ff een pic van de schijf voor een NRG (nee, niet van een Runner, die is anders)...

Greetz.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb 2 keer malossi schijf gehad. Op zip en op nrg.

Op zip icm newfren blokken, op nrg ook.

Zip remde duidelijk harder. Ik denk dat het komt vanwege vergaard remsysteem van NRG en daarom heb ik binnenkort een runnerrempomp en een goodridge stalen remslang met goodridge blokken. En een zip is natuurlijk veel lichter enzo....

O, en zo'n malossi schijfje fluit als je remt=gaaf!
 
Ik heb ook malossi schijf, en dat geluid is idd wel leuk om te horen :)

Remleiding zit morgen op de post, dus dan kan ik die ook monteren.

Ik vind de remkracht nu al stuk beter, dus ben tevreden
 
misschien een domme vraag, maar hoe kan je harder remmen met zo´n andere schijf, want als ik nu hard mijn rem inknijp dan slipt m´n voorwiel, maar een grotere schijf heeft dan toch weinig nut, want het maakt de grip van het wiel nix groter, dus kan je nix harder remmen, hoe kan je dan harder remmen????
 
Originally posted by Casper
misschien een domme vraag, maar hoe kan je harder remmen met zo´n andere schijf, want als ik nu hard mijn rem inknijp dan slipt m´n voorwiel, maar een grotere schijf heeft dan toch weinig nut, want het maakt de grip van het wiel nix groter, dus kan je nix harder remmen, hoe kan je dan harder remmen????

Bij hogere snelheid zal je voorwiel ws niet zo snel slippen, en dan heb je met zo'n Malossi schijf heel wat betere remkracht.
 
Originally posted by Casper
misschien een domme vraag, maar hoe kan je harder remmen met zo´n andere schijf, want als ik nu hard mijn rem inknijp dan slipt m´n voorwiel, maar een grotere schijf heeft dan toch weinig nut, want het maakt de grip van het wiel nix groter, dus kan je nix harder remmen, hoe kan je dan harder remmen????

like, je hebt wat aan slippen?!?!|( |(
 
Waarom beter remmen? Omdat blokken meer grip hebben misschien?

En een grotere schijf remt natuurlijk beter omdat je een groter hefboom effect hebt.

Die zip remde beter?
Komt volgen mij omdat een Zip kleinere wielen heeft dan een NRG. Dus in verhouding is de schijf t.o.v. wiel groter dan van een NRG, dus weer dat grotere hefboomeffect.
(Naarmate wiel groter is met zelfe diamter schijf remt ie ook steeds minder hard)


Viel me trouwens op bij de Derbi motoren (125cc) Die hebben zeker voor zo'n racemotor relatief kleine schijven.
 
Originally posted by VDM
Doe is ff normaal man!

Je kan toch harder remmen als je niet slipt |(

Pfff, dat jij nou met praxis bandjes rijdt (of was het kenda)....

1: ik stel gewoon een normale vraag omdat ik iets niet begrijp (en nog steeds niet, want jullie begrijpen het probleem niet volgens mij) en dan krijg ik een 1 of andere vage reactie=vage reactie terug

2: ik zeg ook niet dat je HARDER remt als je slipt, integendeel, alleen dat je de slipgrens niet verlegt, en dan vraag ik me af hoe je dan harder kan remmen

3: neen ik heb pirelli sl26
 
Originally posted by Ruud


pffff opvliegend pubertje :r

zeker een firefox + nrx rijder? zo nee koop of jat er maar snel 1 want het past goed bij je :r

nou, jij bent lekker met je "ophoeren" das ook vet :| :|

en neen, k heb geen FF, nrx al helemaal niet, en ik ben niet zo´n loser (zoals jij misschien, als je het zo adviseerd) die andermans spullen gaat jatten.
 
TSssssss Kenda Slecht ?? :(, Niks daarvan

Originally posted by VDM
Doe is ff normaal man!

Je kan toch harder remmen als je niet slipt |(

Pfff, dat jij nou met praxis bandjes rijdt (of was het kenda)....

Geen slechte woorden over kenda banden, ik heb ze ook onder mun Sr gehad En ze rijden best lekker hoor en ze zijn gewoon goed en zie er ook goed uit !!!!!!

Greetz :W Simon :W
 
Originally posted by VDM
Doe is ff normaal man!

Je kan toch harder remmen als je niet slipt |(

Pfff, dat jij nou met praxis bandjes rijdt (of was het kenda)....

Waarom loopt toch iedereen hem zo af te zeiken? Best een logische vraag toch?

Als je nu al zo hard kan remmen dat je voorwiel slipt, waarom zou je dan nog harder willen kunnen remmen, aangezien je er toch niks aan hebt als je voorwiel slipt?
 
Je hoeft niet harder te remmen, maar je kunt beter doseren waardoor je toch harder remt.

Kenda is alleen goed om in 1x weg te burnen, die banden kosten niet voor niets 35,- tegen 90,- oid voor een ML50, moet je nagaan wat een verschil in ontwikkeling daar tussen zit.
 
Back
Top