Bovenkant zuiger rare vorm

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Ik had vandaag mijn nieuwe motoforce zuiger ontvangen. Deze zag er echter raar uit.

Normaal zijn ze bol aan de bovenkant. Maar deze had de bolling iets hoger zitten

http://www.euroscooters.nl/shop/images/motoforce_MF21P.jpg

anders dan het plaatje dus! :mad:

Is dit erg dat die bolling niet in het midden zit zegmaar? Want het lijkt wel of die beetje tikt nou. (of het zit tussen m'n oren :rolleyes: :p)

Of is het gewoon een gietfout ofzo? Want het is echt niet de zuiger van het plaatje.

Gr. :D
 
Advertisement - register to remove this

dit bedoel je:

MF7-1.jpg



dit kan geen kwaad , dit heeft alles te maken met de timing van de uitlaatpoort.

dus had je er niet zo'n zuiger in en nu wel kan het zijn dat ie niet meer zo mooi loopt.

ik kan je wel vertellen dat als je de Eco versie hebt dat ze waardeloos zijn..

verder , van een plaatje van een webshop kun je natuurlijk niks op aan , dat is slechts om ongeveer te laten zien wat een zuiger is..

als je onderdelen besteld moet je eigenlijk al weten wat je moet hebben en wat je krijgt , dit kan natuurlijk niet altijd dus kun je 2 dingen doen :

afwachten en kijken wat je binnenkrijgt ,of van te voren mailen over de specificaties van een onderdeel , of het opzoeken via google oid.
 
Oke ik ga wel weer een vertex halen dan....
En mijn blok tikt bij stationair ;s
en als ik zonder contact kick ook. echt zoon geluid alsof krukas lagers gaar zijn maar die zitten er net nieuw in.

En ja het blok zit goed in elkaar want dit is zo ongeveer al mijn 25e mina blok dat ik in elkaar zet. welke het allemaal gewoon goed vol houden.
 
oja en als ik contact uit zet hoor ik de startmotor niet. Alsof die geen compressie heeft zegmaar.

Want normaal als ik contact uit zette maakte de krukas nog een slag terug zegmaar en dan draaide de startmotor terug zoals altijd bij minarelli
 
Oke oke ik heb het al, had een overmaat zuiger moeten halen want hij is al een keer gehoond door anthony.
Dus morge ff een vertex halen bij twins.

Daardoor hoorde ik de startmotor ook niet dus. Omdat door de compressie de zuiger niet terug ging.

Oja dat tikken was dus de zuiger tegen de kop. Dat bovenste stukje. Is dat vaker bij dat soort zuigers?

Want dit is echt de eerste keer dat ik zoon zuiger zie/monteer
 
Ja ik heb een "minarelli horizontaal watergekoeld" zuiger gekocht.

En aangezien ik een minarelli horizontaal watergekoeld blok heb lijkt me niet dat ik dat fout gedaan heb. Ofja eigeluk wel dus want ik had een overmaat moeten halen maargoed. Met mijn vorige zuiger had ik daar geen last van. Ook bij een andere cilinder had ik er geen last van.

Net even nog een dr70 gemonteerd en daarmee liep die wel gewoon goed. Geen vreemde squish ofzo....

Maarja ik wil origineel rijden.
 
neem dan gewoon een meteor zuiger oid..

de motoforce zuiger is gemaakt voor een andere cilinder , die kunnen onderling verschillend zijn , zo kan bijv. de cilinder hoger zijn , ik heb verschillende cilinder gemeten en velen wijken af , en als de cilinder anders is zal de zuiger ook anders zijn..
 
Ja ben net geweest en hij zij dat ik beter een vertex dan meteor kon pakken. Nouja dat was ik toch al vanplan dus dat kwam goed uit :p Scheelde trouwens ook niet veel qua prijs...
 
Pro-x? :p Ik vroeg ook nog aan hem of hij die ook had. Zegt die zo: Nee die rommel verkopen we niet.

Maaruh, had er ook nieuwe motoforce tapeindes in gezet. Draai ik ze allemaal netjes aan. Breekt er een tapeind doormidden :S en ik draaide m echt niet strak ofzo! Ben wel echt blij dat ze niet in mijn carter afgebroken zijn.

maarja nou kan die cilinder er dus weer af :S terwijl ik het blok er net onder heb omdat ik dat fijner vind sleutelen.
 
daarom zeg ik , redelijk :p

iig wel beter dan de motoforces zuigertjes die je nu hebt ..

heb behoorlijk wat van deze zuigertjes gemonteerd op std scooters icm gehoonde cilinders , meteor en vertex zijn wel beter en mooier afgewerkt , maar echt superslecht vond ik de Pro-X zuigers nou ook niet meteen.
 
Back
Top