Bovenkant zuiger zwarte laag ( MINA HOR )

Slidertje

Well-Known Member
Hallo, ben bezig op een mina hor dat niet rijdt.
Heb nu de cilinder eraf gehaald en de bovenkant van de zuiger ziet gans zwart. De rest van de cilinder is nog mooi glad.

Is het een kwestie van gewoon een nieuwe zuiger halen?
De uitlaat is ook een beetje gebogen omdat de eigenaar ermee is gevallen.


Grtzz Slider
 
Advertisement - register to remove this

Hij reed vanaf de winter niet meer daarvoor ging hij heel moeilijk aan en als hij meer als 20/25 reed viel hij uit , verzoop die compleet , de eigenaar dacht dat hij was vastgelopen , maar de cilinder is nog mooi glad .

Grtzz Slidetje
 
Tja dingen controleren, misschien zuiger op, zuigerveren op, pakking verrot cq lek gegaan, olie op, koeling nie meer goed, bougie aan vervanging toe, sproeier verstopt, uitlaat verstopt, kan zoveel zijn..
 
Tja dingen controleren, misschien zuiger op, zuigerveren op, pakking verrot cq lek gegaan, olie op, koeling nie meer goed, bougie aan vervanging toe, sproeier verstopt, uitlaat verstopt, kan zoveel zijn..


Ok ,
Nieuwe uitlaat zal nodig zijn deze is namelijk helemaal scheef waardoor hij zonder plooi niet meet op de cilinder en ophanging past.

Pakking verrot ja die is verrot , maar ging zowizo een nieuwe halen omdat ik de cilinder er nu toch af heb gehaald.

De koeling was indderdaad niet meer goed er was misschien nog 20 procent koelmiddel 8P

Bougie ga ik ook veranderen ( hij was verroest )

En zuigerveren ook.

En ik ga de carbu ook is uitkuisen.
Iemand nog tips?


Grtzzz Slidertje
 
Ja als je alles toch loshaalt ga dan grondig te werk en monteer overal goede boutjes en schroefjes en gebruik nieuwe pakkingen e.d. Dan hoef je er de komende tijd ook niet meer bij behalve voor wat schoonmaak werk

Zal ik doen.

De eigenaar heeft me gisteren gezegt dat hij ook nieuwe cilinder erop wou zetten. ( zal een gewone 50cc zijn eh ;) )


SLidertje
 
Back
Top