This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Boutjes afgebroken bij cylinder

BigY

Well-Known Member
Wilde mijn uitlaat vervangen. Heb 2 dagen lang de boutjes ingespoten met kruipolie, maar bij het losdraaien van de uitlaatboutjes aan de cylinder braken ze beide af :|
Wat nu? Ik kom er slecht bij met mijn boormachine om ze uit te boren. Iemand enig idee?
 
ik heb precies hetzelfde bij een boutje, maar ik weet ook niet hoe dat zal moeten, ik dacht eraan om me hele motorblok eruit te hale:|
Gaan je prestaties er btw op achteruit als je uitlaat maar met 1 boutje vastzit? kheb er een hele lading vloeibare pakking tussen gedaan zodat er minder gassen ontsnappen...

Maar ik denk dus dat je motorblok eronderuit halen een (kut)oplossing is...
 
Tja wel redelijk wat werk, maar cilinder er af halen en opnieuw tappen. Of als je het hebt met een griptang proberen er uit te draaien. Blok helemaal er af halen is nog meer werk 8P.
 
Cilinder er af halen, iemand met bankschroef/griptang(aka Moordenaar) kennen, werkt dit niet, slijp dan de restanten af en probeer m uit te boren en nieuw te tappen. Als je een LC cilinder hebt kijk dan zeer zeker uit met hoe ver je boort.
 
Mijn uitlaatpoort is een opzichzelf staand ding. Ja hoe leg ik dat uit. Je hebt de cylinder, dan steek er een uiteinde uit en op die uiteinde zit de uitlaatpoort. Er zit dus ruimte tussen de uitlaatpoort en de cylinder. Probleem is dat ik er moeilijk zo bij kan...dus ik ben bang dat het cylinder eraf halen wordt tevens zijn de boutjes in de tap afgebroken, dus er steekt niks uit.
 
scooter op z'n zij leggen, wel uitkijken voor je benzine en dergelijke..
Beter is gewoon om de cilinder eraf te halen, aangezien je dan beter recht kunt boren.
Dan boor je het uit en tap je het 1 maat groter, dan vijl je het gat bij je uitlaatflens iets groter en klaar.

Geen helicoil inzetten, aangezien je deze boutjes er vaak in/uitdraait en een helicoil dan snel verneukt. ( mijn ervaring )