je bedoelt die metalen klik als hij aanslaat? zo ja, dat is de bendix die terugschiet/wordt teruggeslingerd door je starterkrans die dan harder gaat draaien. je zòu deze eens kunnen nakijken/schoonmaken/smeren of anders vervangen, kijken of het dan beter wordt, maar volgens mij kan het weinig kwaad nog.Net de scooter even gestart en zo'n 3,5 minuten stationair laten draaien. Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat de choke open blijft staan. Oordeel zelf:
Ook wat je hoort (de eerste paar seconden) als die net aan gaat blijft mij een raadsel waarom die dat geluid heeft
Die werkt dan ook niet , werkt alleen als de motor draait , je moet de choke testen op de accu met de draden , maakt niet uit welke je voor de plus of min gebruiktIk heb vandaag de choke even op de beun manier getest (gedemonteerd en scooter aangezet) maar deze lijkt niet te werken.
sorry, maar hoe denk je dàn dat hij 'm getest heeft? met de stekker los?Die werkt dan ook niet , werkt alleen als de motor draait , je moet de choke testen op de accu met de draden , maakt niet uit welke je voor de plus of min gebruikt
Post automatically merged:
@C-Row zo dus , als hij schrijft , choke uit de carb gehaald , en scooter op contact , lees ik hieruit . Zonder choke in de carb , zal de scooter ook niet lopenIk heb vandaag de choke even op de beun manier getest (gedemonteerd en scooter aangezet) maar deze lijkt niet te werken.
hoe had je 'm gestart? ook zonder choke met dat tape erop?Inderdaad choke zat gewoon aangesloten en het choke kanaal even dichtgetaped (lekker beun). Dit weekend ga ik hem uit elkaar halen op de goede manier en test ik zaken met multimeter etc. Wordt vervolgd
Yes. Choke losgeschroefd van de carb, gat gedicht met tape en dan gewoon de scooter starten zoals op het filmpje. Daarin deed de choke niks. Ga vanavond nog even kijken of ik de choke direct aan de accu kan hangen of met de multimeter even kijken of er wel stroom heenloopt om een en ander alvast uit te sluitenhoe had je 'm gestart? ook zonder choke met dat tape erop?
Als je met de juiste meter gemeten hebt , en het is nog niet in orde , kan het beide kanten zijn , groen is via weerstand , de massa , gele komt van de stator . Gaat je licht alleen maar aan als de scooter loopt ? En zo ja , heb je wel goed licht? zo ja zou ik als eerste de massa kant verdenken .loopt het groene draad naar de weerstand (wat eerder is geöpperd en ik zaterdag ga controleren) en het gele draad naar de spanningsregelaar. Welke van de 2 zou het (meest logisch) kunnen zijn?