Bougie vonkt tegen zijkant cilinder

Timmaas2910

New Member
Beste lezer, ik heb een iget zip uit 2018 met 10400 kilometer, alleen heb ik een probleem met de bougie, als de zip start loopt ie gewoon normaal en netjes alleen slaan er vonken tegen de cilinder wand dat hoor je ook wel een beetje ik heb zelf geen idee wat het is, als iemand het weet laat maar weten.
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk is je bougiekabel poreus of met de bougiekap scheelt iets.
Dan krijg je, vooral als de boel een beetje vochtig is, vonk overslag tussen bougiekabel/bougiekapje en een metalen deel in de buurt.
Het beste kun je dit zien in een donkere ruimte, je ziet dan echt vonkjes overspringen.
 
Ja ik zie in het donker ook de vonkjes overspringen, hoe kan ik dit het beste oplossen en kan het ook zijn dat de bougie kap er niet goed op zit?
 
Ook als de kabel en dop er nog goed uit zien
Ja dan ook.
Wat kost nu een stukje bougiekabel en een kapje?
Voor nog geen 10 Euro ben je klaar en daar wil je toch niet voor stranden in the middle of nowhere bij regenweer en met de scooter aan de hand naar huis lopen.
Want die overslag wordt niet beter, alleen maar slechter en dan is het weg vonk van de bougie en lopen.
 
ah oké, weet iemand misschien waar je zo’n bougie kabel en dop kan kopen ik heb gezocht maar kan niks vinden
Post automatically merged:

Want soms heb ik het idee dat de dop er niet helemaal lekker op gaat, weet niet of dat nog iets uitmaakt
 
Back
Top