Bougie vonkt ineens niet meer.

Canarie

zipper
Ik zal beginnen bij het begin, vorige zomer had ik een wpoort onder mn scooter....vast loper gekregen, en toen heb ik er weer 50cc opgezet.

hele winter lag die scooter zowat uit elkaar, en van alles mee gedaan, blok eronder uit en alles. wat is er nou gebeurd.

ik hou wel van 8terwiels, dus ik plank relaxed origineel, en toen merkte ik, dat als ik die scooter omhoog trok, voor wheelie, hij af en toe geen power meer had, pufte een soort van, ik weer op 2 wielen toeren bouwen, deed hij het weer normaal. en af en toe deed hij dat nog...paar dagen later, deed hij het weer, dat gepuf en geen kracht, en toen viel die langzaam uit. ik proberen te starten, lukte niet, net alsof er geen vonk was.

heb ik em een paar uur later nog een keer geprobeerd te starten, hoorde ik bij de eerste keer kicken een soort knal uit de richting vn me cilinder komen.

ik kijken of me bougie nog vonkte, deed ie niet. ik nieuwe bougie gekocht, geplaatst, en vonkt hij alsnog niet. ... toen zag ik wel dat die kabel van me bobine naar me ontsteking een beetje strak zat gewikkeld, om die pin van me blok.... WAT ZOU HET ZIJN? ik zit echt te flippen, zulk lekker weer...denk je dat het iets met die kabel is? of is me bobine kapot, of me ontsteking? of moet ik die kabel vervangen of wat dan ook? vastmaken ergens ?? ikweet het echt niet, wie kan het me vertellen
 
Advertisement - register to remove this

nou als je denkt dat dat het is, kan je tog een nieuwe bougiekabel + dop proberen ? miss zijn ze gewoon los getrokken van elkaar omdat het strak werd getrokken als je blok helemaal inveerde (volledig gewicht op je achterwiel --> veert natuurlijk verder in dan normaal)

of draai ze gewoon weer ff vast als ze idd los zitten :p ....
 
en waar moet ik dat gedeelte van die kabel die naar me blok gaat controleren, via mn ontsteking te openen enzo, 8ter me vliegwiel, of gewoon echt onder me blok aan de buitenkant, ik kan het niet goed zien en voelen door mn standaard...en ik d8 dat het ging om die kabel van me ontsteking naar me bobine en dat blokje ernaast...
 
probeer eerst eens een nieuwe kabel van je bobine naar je bougie.
werkt dat nog niet zou ik met zo'n apparaatje doormeten of er nog spanning op je ontsteking gebeuren staat bobine etc. of gewoon een nieuwe bobine kopen en proberen.
 
Back
Top