Bougie vonkt alleen met kick en scooter start niet

Jorre

New Member
lk een probleem met mijn 70cc tgb bullet. De elektrische starter doet het wel dus de startmotor draaid en alles draaid eigenlijk alleen de bougie vonkt niet. Als ik dan met de kick start vonkt de bougie wel. Ik heb wel mijn blok gewisseld en vanaf toen was het. Ik heb alle kabeltjes wel tegoed aangesloten van mn blok Dat heb ik nagekeken. Mijn scooter start dus momenteel niet (terwijl ik gisteren nog heb gereden) ik was aan het rijden en opeens schieten de touren naar 0 En deet ie niks meer. Compressie heeft die nog genoeg. Alleen de bougie was kurkdroog dus even carb open gehaald uitgekuist en terug gezet en ja de bougie was terug nat alleen geen verder succes. Dus eindresultaat een niet startende scooter. Iemand die kan helpen?
Post automatically merged:

lk een probleem met mijn 70cc tgb bullet. De elektrische starter doet het wel dus de startmotor draaid en alles draaid eigenlijk alleen de bougie vonkt niet. Als ik dan met de kick start vonkt de bougie wel. Ik heb wel mijn blok gewisseld en vanaf toen was het. Ik heb alle kabeltjes wel tegoed aangesloten van mn blok Dat heb ik nagekeken. Mijn scooter start dus momenteel niet (terwijl ik gisteren nog heb gereden) ik was aan het rijden en opeens schieten de touren naar 0 En deet ie niks meer. Compressie heeft die nog genoeg. Alleen de bougie was kurkdroog dus even carb open gehaald uitgekuist en terug gezet en ja de bougie was terug nat alleen geen verder succes. Dus eindresultaat een niet startende scooter. Iemand die kan helpen?
Is een 2 takt!
 
Advertisement - register to remove this

Sparky

Well-Known Member
Het niet vonken met de E-start en wel vonken met de Kickstart kan slechte massa zijn van je motorblok.

Dit kun je alleen testen met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.
Zwarte meetpen op de min-pool van de accu, rode meetpen op een blank stuk metaal van je motorblok.
De weerstand moet nagenoeg 0 Ohm zijn, in de praktijk zul je 0,1 tot 0,3 Ohm meten ivm de afwijking van de multimeter en de contactweerstand van de meetpennen.
 

Jorre

New Member
Het niet vonken met de E-start en wel vonken met de Kickstart kan slechte massa zijn van je motorblok.

Dit kun je alleen testen met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.
Zwarte meetpen op de min-pool van de accu, rode meetpen op een blank stuk metaal van je motorblok.
De weerstand moet nagenoeg 0 Ohm zijn, in de praktijk zul je 0,1 tot 0,3 Ohm meten ivm de afwijking van de multimeter en de contactweerstand van de meetpennen.
Oke dat ga ik zeker doen ma hoe kan je zo iets oplossen?
 

bartj

HousePaus
Denk dar je sneller een nieuwe kabel.hebt getrokken van een boutje van je kickstarr ofzo nar een kaal geschuurd plekje op je frame vastmaken met van die stekkertjes met een rondje voor.je bout doorheen en klaar. Massakabel.mag best een dikke draad zijn trouwens
 
Advertisement - register to remove this
Top