This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Bougie slaat constant vet

Matszippie

Member
Zip type 3
70cc
17,5 mm
Sproeier 66


Mijn bougie van me zip slaat constant vet hij rijd opzich wel netjes alleen de bougie slaat na 10 km ongeveer telkens vet.

Ik meng 1:50
Post automatically merged:

Kan niet me carb kapot zijn?
 
Last edited:
Slot speling meten , als je hem nog niet in elkaar hebt. En dan op 3 plaatsen in de cilinder. En anders wat in het begin al gezegd werd compressie meten.
En inderdaad filmpje is zo kort , kan ook niets vreemds horen zo gauw . Maar jij kan dat beter beoordelen , je weet hoe die geklonken heeft .
Maar zou het ook niet komen , dat je nog niet al de koelkappen rond de cilinder hebt gemonteerd , dat hij anders klinkt.
 
Ja ik snap idd dat je niks raar hoor ik dacht eerst ook dat het door die koelkappen etc. Kwam maar hij loopt wel echt anders en komt niet vooruit. Ik denk eigenlijk dat het me Krukaslagers zijn alleen zijn die dus net 20 km geleden vervangen en me krukas ook.
 
Voel je geen speling op de lagers , vario en vliegwiel kant En draait hij goed rond , als je aan het vliegwiel draait.
En mijn mening is eigenlijk dat 1:50 smeren genoeg moet zijn , vooral met de huidige olie , die van zo'n betere kwaliteit is als vroeger.
ik smeer met een 600cc trabi motor 1;75 en dat al 5 jaar zonder problemen. En al helemaal omdat je aangeeft dat hij constant vet slaat zou ik zelf niet nog meer smeren.
 
Nee er is geen speling aan beide kanten en draait ook normaal, ik heb me blok er maar weet ff onder vandaan gehaald zodat ik wat beter kon kijken.

Ik zie alleen niks raars dus misschien is het wel gewoon de cilinder. Ff een ander cilindertje proberen dan maar.?
 
Naja, de cilinder kan ik niet beoordelen want ik zie zo links en recht toch wel wat sporen maar als je met je vingernagel geen beschadigingen voelt zal het wel redelijk in orde zijn.
De foto van de zuiger is niet zo heel scherp maar als ik de dome van de zuiger zo zie, is deze toch flink heet geweest op de locatie waar ongeveer de bougie zit.
Maar nogmaals een 66er sproeier voor een 70cc lijkt me toch wel wat erg klein vooral als het luchtfilter niet goed aansloot maar dit was in orde zei je.
Ik heb toch het vermoeden dat het blokje veel te arm loopt en je daardoor die warmloper hebt gekregen.
Bovendien omdat je zelf mixt, moet ook die olie door dit 0,66 mm grote gaatje!

Voor wat betreft het vet slaan van de bougie, weet je zeker dat je echt maar 20ml bij één liter benzine hebt gemengd of heb je, je per ongeluk vergist?
 
Ja het probleem van de bougie is als het goed opgelost was idd veel ste kleine sproeier met teveel olie wat nkg in mijn tank zat omdat ik me ooit wel vergist had met de olie.

Vanmiddag kijken met een ander cilindertje. Hopen dat dat het is.
 
Meten doe je met een compressiemeter.
Deze zijn tegenwoordig niet meer zo duur, je zult dan geen precisie instrument hebben maar een indicatie hoe de zaken erbij liggen is genoeg in deze.
 
Ik bedoelde inderdaad slot speling , maar alleen als je hem nog niet gemonteerd had. Compressie zoals Sparky zei met een compressie meter , als hij in elkaar zit en je kunt starten , geef dan wel vol gas of haal de carb eraf.
De slotspeling meet je door een zuigerveer van je zuiger te halen , en in je cilinder te doen. Dan een stukje van de bovenkant van de cilinder 2cm ongv naar beneden duwen met de onderkant van je zuiger. Dit doe je omdat de veer dan recht in de cilinder zit. Nu kun je met een voelermaat de speling van het slot , van de veer meten. De max maat staat zeker in de manuel van de motor. Wordt deze maat overschreden , is of de cilinder uitgesleten , of de zuigerveren versleten. herhaal dit op 3 verschillende diepte in de cilinder. Meet je 3 verschillende waardes , kun je er vanuit gaan dat de cilinder niet goed meer is.