Bougie slaat nat peugot vivacity

Patatjeluc

New Member
Hallo,

Ik heb een peugot vivacity uit 2005 met 70 cc airsal cilinder, mixed rolletjes 8 en 12 gram. Heb sproeier 78 erin met standaardt 45 kmph uitlaat en hij slaat vet/nat met een sproeier 78 erin. Had er een bougie met hitte graad 9 in en kreeg hem niet aan heletijd bougie nat etc. Toen deed ik er een hitte graad 6 in en hij starte perfect en reedt goed.. al hoewel er in het boekje staat hitte graad 9 voor de cilinder gebruiken. Kan ik de hitte graad 6 door gebruiken of moet ik er een 9 in doen en dan nog lager in de sproeiers gaan wat me sterk lijkt..

Alvast bedankt voor de reactie.
 
Advertisement - register to remove this

mixed rolletjes 8 en 12 gram

Dit is niet zo handig, verschil mag nooit groter zijn dan 1 gram.

Weet dat 70cc lastig af te stellen is op dat peugeot blok. Namelijk vanwege het slechte ontwerp van het luchtfilter. Deze heeft eigenlijk te weinig interne volume.. Want als de motor loopt zal je al snel merken dat het filter box verstikkend werkt vanaf half gas en hoger. En daarom ook lastig af te stellen op de brandstof.

Ik zou verder toch het advies opvolgen wat er in de handleiding staat. Blijkbaar heeft de fabrikant die namelijk getest. Bij een 6 heb je de kans dat de cilinder zal gaan warmlopen.
 
mixed rolletjes 8 en 12 gram

Dit is niet zo handig, verschil mag nooit groter zijn dan 1 gram.

Weet dat 70cc lastig af te stellen is op dat peugeot blok. Namelijk vanwege het slechte ontwerp van het luchtfilter. Deze heeft eigenlijk te weinig interne volume.. Want als de motor loopt zal je al snel merken dat het filter box verstikkend werkt vanaf half gas en hoger. En daarom ook lastig af te stellen op de brandstof.

Ik zou verder toch het advies opvolgen wat er in de handleiding staat. Blijkbaar heeft de fabrikant die namelijk getest. Bij een 6 heb je de kans dat de cilinder zal gaan warmlopen.

Oke dan wordt het nog even afstellen
 
Back
Top