This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Bougie blijft zwart na rijden

iemand nog ideeën kan namelijk nergens een losse sproeier krijgen onder 85. en mij lijkt het sterk dat ik lager moet. Helpt het om me gasnaald een clipje hoger te zetten of zou dit weinig uitmaken. en ik zou ook alvast een een nieuwe bougie halen moet ik dan een hittegraad 8 of 9 halen?
Post automatically merged:

ik ga morgen een bestelling plaatsen voor me scooter dus zou eventueel dingen kunnen bestellen als iemand met ideeën komt?

Ja hij rijd best goed met sproeier 85 en hij start ook altijd in 1a2 keer kicken zelfs zonder de choke. Hij heeft alleen als ik volgas rij en dan gas los laat en de gas weer een klein stukje open draai een bwoap geluid maar als ik me gas een stukje verder open draai gaat ie weer. Ik weet niet of dit hoort?

Gas Naald eentje lager gezet soe het al een stuk beter maar ik denk dat ie mischien nog wel een langer want hij heeft nog steedts een bwoapp geluid alleen stukke minder. Ik had trouwen ook een nieuwe bougie gekocht met hitte graad 8 daar nu zon 30 km meegereden en deze ziet er zo uit. Ik gaan morgen weer even 30 km rijden en dan maak ik wel weer een foto

Attachments

• IMG_20240708_231939.jpg
    125.9 KB · Views: 22
Dit is de bougie na zon 90 km gereden te hebben.

Na mijn menig toch best wel vettig en zwart.

En aan 1 kant wel grijs mischien dat ik nog wat langer moet gaan rijden

Attachments

• IMG_20240709_213216.jpg
    101.5 KB · Views: 15
  • IMG_20240709_213152.jpg
    103.9 KB · Views: 16
Zou het er mischien aan kunnen liggen dat me membraam niet meer goed is want, toen ik gister alles er af hield zag ik licht door de klepjes komen. Ook is er aan een kant het schroefdraad afgebroken. Is het mischien beter om een malossi vl 14 of 12 membraam te halen?

Iemand nog ideeen? Ik weet niet of ik het schadelijk is voor me blokje dat ik niet weet of ik misschien veelste laag zit in me sproeier omdat ik me bougie niet kan aflezen? Ik zou morgen de vl14 membraam erin zetten hoop dat dit iets helpt maar ben bang van niet.

Ik weet niet of dit iets helpt maar als ik een heel klein stukje in me demper ga ik me vinger nat/zwart ook ook lekt er veel zwart spul wss olie bij me uitlaat flens uit. Komt dit misschien door een slechte onsteking?

ook als ik me scooter laat opwarmen staat heel afdak blauw er komt redelijk veel blauwe rook uit me uitlaat ook als hij warm is maar wel minder.

Last edited:
ik zou sowieso zorgen voor een goed membraan, niet per sé een fancy. met een lekkend membraan gooi je je mengverhouding in de war doordat hij gaat "herkauwen": blaast mengsel terug, pakt daarbij nog meer benzine, zuigt dat bij de volgende slag weer aan en gooit er nog meer benzine bij...

Zo ziet me uitlaat er uit na een stukje rijden.

Ja ik heb gister de vl 14 membraam erop gezet is het aangeraden om ook een ophootplaat eronder tezetten of is dat niet nodig

Ja ik heb gister de vl 14 membraam erop gezet is het aangeraden om ook een ophootplaat eronder tezetten of is dat niet nodig

Dat jet zo op me uitlaat zit heb ik eigenlijk nog maar een week hiervoor had ik alleen een vettige bougie maar niet dit

Attachments

• IMG_20240714_144503.jpg
    212.9 KB · Views: 7