Zwarte bougie gy6 139qmb

Status
Not open for further replies.

scooterprutsers

New Member
Ik heb mijn bougie vervangen en de oude was pikzwart. Ik heb gelezen dat hij dan " te rijk" loop. Ik heb geen zin om de carburateur los te maken.

Zijn er andere manieren om dit op te lossen?
Andere luchtfilter misschien?
Ik heb nu een originele schuimfilter die vettig is. Kan een powerfilter de verhouding verbeteren?
1597480867753930316255696189835.jpg
15974807936183338236088963381057.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

powerfilter zou ik niet doen. Krijg je lawaai van en je verbruik wordt een stuk hoger, en je gaat er niks sneller van.
 
Je kan ook teveel motor olie in het carter hebben zitten.. Heb je kans dat hij dan olie gaat verbruiken en dus bougie zwart slaat.
 
Geen zin om een carb te bekijken en dan maar met power filters gaan kloten? Jij moet ver uit te buurt blijven van scooters mbt sleutelen. Als je er geen zin in hebt breng je hem toch gewoon weg? Heb je wel zin in een slecht lopende hard slijtende uit elkaar vallende scooter aangezien je geen zin hebt om hem in orde te maken?

Verder betwijfel ik of een powerfilter überhaupt nut heeft voor een 4takt. Het is maar een gy6 grasmaaier, en niet een of ander race moto van het circuit.

En dan komt er nog eens bij dat power filters helemaal niet bedoelt zijn voor straat verkeer. Deze worden vooral voor sprint scooters op circuits gebouwd. Met een powerfilter trek je allemaal vuil en rotzooi naarbinnen en voor woon werk verkeer is dat absoluut een no-go. Tenzij je iedere dag alles uit elkaar wilt gaan halen. Als je een sprinter hebt die toch iedere x schoongemaakt word en uitelkaar gaat na gebruik maakt het dus niet uit, maar een 4 takt straat setup? Daar ga je niet lang plezier van hebben.
 
Last edited:
Geen zin om een carb te bekijken en dan maar met power filters gaan kloten? Jij moet ver uit te buurt blijven van scooters mbt sleutelen. Als je er geen zin in hebt breng je hem toch gewoon weg? Heb je wel zin in een slecht lopende hard slijtende uit elkaar vallende scooter aangezien je geen zin hebt om hem in orde te maken?

Verder betwijfel ik of een powerfilter überhaupt nut heeft voor een 4takt. Het is maar een gy6 grasmaaier, en niet een of ander race moto van het circuit.

En dan komt er nog eens bij dat power filters helemaal niet bedoelt zijn voor straat verkeer. Deze worden vooral voor sprint scooters op circuits gebouwd. Met een powerfilter trek je allemaal vuil en rotzooi naarbinnen en voor woon werk verkeer is dat absoluut een no-go. Tenzij je iedere dag alles uit elkaar wilt gaan halen. Als je een sprinter hebt die toch iedere x schoongemaakt word en uitelkaar gaat na gebruik maakt het dus niet uit, maar een 4 takt straat setup? Daar ga je niet lang plezier van hebben.
Wat een waardeloze reactie, uit je frustratie lekker ergens anders jochie. Ik maak zelf wel uit of ik aan scooters sleutel. Daar heb jij helemaal niks over te zeggen. Snotaap.
Gy6 is niks mis mee.
 
Wat een waardeloze reactie, uit je frustratie lekker ergens anders jochie. Ik maak zelf wel uit of ik aan scooters sleutel. Daar heb jij helemaal niks over te zeggen. Snotaap.
Gy6 is niks mis mee.
Nou, nou, nou...
Dat kan ook een beetje vriendelijker... ;)

@Enterprise kan inderdaad zijn antwoord ook iets rustiger geven, maar hij geeft wel antwoord op jouw vraag.

Persoonlijk kan ik je hierbij niet helpen, maar ik hoop dat je hier wel verder mee geholpen gaat worden.
 
Wat een waardeloze reactie, uit je frustratie lekker ergens anders jochie. Ik maak zelf wel uit of ik aan scooters sleutel. Daar heb jij helemaal niks over te zeggen. Snotaap.
Gy6 is niks mis mee.
Mijn frustratie? Als ik gefrustreerd ben dan moet er bij jou toch stoom uit de oren komen. Laat me raden, flink aan het prutsen geweest en niet gelukt? Dus kom je je hier even afreageren? Ik behoed je enkel voor jezelf. Maar daar kom je zelf wel achter als de boel dalijk niet meer werkt en je hier komt janken omdat je niet weet hoe je het moet oplossen.
 
Om het even duidelijk te houden, aangezien we een beetje off-topic gaan. Een powerfilter is echt geen goed idee. Je moet er gewoon een andere sproeier in doen, zo simpel is het. Of het moet iets met de olie zijn zoals eerder gezegd is, dat kan je makkelijk zien aan de rook
 
Ik heb geen zin om de carburateur los te maken.
Bedenk wel dat je je door deze uitspraak niet echt geliefd maakt op een forum die er alles aan doet om elkaar te helpen.
We gaan er wel vanuit dat je enige moeite doet om e.e.a. zelf te willen oplossen.
Logisch dat je enige weerstand kan verwachten.

Wat mij betreft is het nu helemaal uitgesproken en kunnen we weer on-topic gaan...
 
@scooterprutser: Jij mag even gaan afkoelen met een ban.

@ de rest, bedankt voor het melden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top