Bougie blijft kapot gaan

Aerox Evolution

Hardcore 4 Life
ik heb nu een evo50 onder mijn sonic zitten, maar ik moet echt iedere dag een nieuwe bougie indraaien? hoe kan dit?

heb 17,5mm carb met 94 sproeier --> bougie koffiebruin
heb nu al divere NGK 8 & 9 versleten

had eerst een ngk 9 erin, toen deze 3x kapot gegaan, toen dacht ik eraan dat een vriend van mij vorig jaar in de winter het zelfde probleem had met een evo70, toen ipv 9 een 8 erin gedraaid en het was over. bij mij dus niet...

ik tank ook gewoon 98 en het is een LC evo cil
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by marbossi
Bij mij was er een spoel van mijn ontsteking teveel naar buiten komen zetten. Hij had aangelopen en daardoor bleven de bougietjes kapot gaan. De eerste 50km deden ze het goed, daarna steeds kutter.

maar had met die cilinder die ik hiervoor had geen problemen met bougie's, alleen nu met evo50
 
Originally posted by Nrg^Extreme
Zitten alle pakkingen bij jou wel goed.. ik had dat eerst ok bij lekte er toen een heel klein beetje koelvl... en als ik er een nieuwe bougie in deed, deed die het goed totdat die een paar uur stil had gestaan.. dan komt er net een druppel tege de bougie en die is dannat van koelvl.. en dan vonkt die niet meer..

Met hem ben ik het 100% eens, kijk dat eens na, want als een bougie het een tijdje goed doet, dan is er druppelvorming wat op de elektrode valt, ik heb daar momenteel last van @ Di-Tech, mijn injector zit beetje verstopt waardoor al 2 bougies binnen 300km heb verzouwd!

Aangezien jij geen injector hebt,zou ik die pakkingen eens nakijken!

Succes!
 
Originally posted by Vova
Met hem ben ik het 100% eens, kijk dat eens na, want als een bougie het een tijdje goed doet, dan is er druppelvorming wat op de elektrode valt, ik heb daar momenteel last van @ Di-Tech, mijn injector zit beetje verstopt waardoor al 2 bougies binnen 300km heb verzouwd!

Aangezien jij geen injector hebt,zou ik die pakkingen eens nakijken!

Succes!

pakkingen zitten allemaal goed...

maar heb nu men carb beetje rijker gezet, nu ff kijke of ie het houd...
 
Originally posted by Speedy-G
kijk eens naar je krukas!! ik had hetzelfde probleem er zat speling in me krukas en daardoor slaat ie je bougie kapot!! stotterd ie ook heel erg???

blok is pas gesplitst, nieuwe lagers....
had ie met men vorige cilinder niet, dus zal er heus niet aan liggen.

probleem is al redelijk opgelost, carb afstelling beetje verandert en de bougies houden het een stuk langer (2 dagen) uit :)

dus ga nu ff men carb opnieuw afstellen als ik tijd heb, vind het wel raar, want met men vorige afstelling was men bougie ook gewoon koffie bruin.
 
Originally posted by $aint
gast, zeg gewoon nix als je niet weet waar je over praat!
Je creëert voor de topicstarter alleen maar problemen die er nie zijn...

dank u :)

om nog ff integaan op die reply van die andere gast:
ik weet heus wel hoe ik een krukas etc. erin moet zetten, heb hier voldoende ervaring mee... dus blaat niet!
 
Originally posted by ntt-rider
probeer eens een NGK 9EV dit is een bougie met een electrode van een edelmetaal.

die gaat ws alleen maar sneller kapot, omdat die wat "gevoeliger" zijn...

Heb je het ondertussen al met een 10 geprobeerd (met de goeie electrodenafstand) met zelf olie-mengen?
 
Originally posted by $aint
die gaat ws alleen maar sneller kapot, omdat die wat "gevoeliger" zijn...

Heb je het ondertussen al met een 10 geprobeerd (met de goeie electrodenafstand) met zelf olie-mengen?

yup, heb 2x 10 gehaald en leek wel of die sneller kapot gingen dan de 8 en 9s. heb ook afstand op 0.5 gezet

cilinder ligt er nu btw niet meer onder, sonic is maar voor schoolvervoer :)
 
Misschien heel loos en kan het helemaal niet:

zou het niet zo kunnen zijn dat de weerstand in je bougiedop gewoon stuk is? Heb namelijk zelf ook een tijd last gehad van bougie's die stuk gingen, toen hele rits in één keer gedaan:

nieuwe bougie, electrode afstand, andere mengverhouding en andere bougiedop
 
Originally posted by minaracers
Misschien heel loos en kan het helemaal niet:

zou het niet zo kunnen zijn dat de weerstand in je bougiedop gewoon stuk is? Heb namelijk zelf ook een tijd last gehad van bougie's die stuk gingen, toen hele rits in één keer gedaan:

nieuwe bougie, electrode afstand, andere mengverhouding en andere bougiedop

zou ook nog een mogelijkheid zijn, maar heb pas nieuwe bougiedop (zo'n rood champion geval :))
 
Normaal gezien gaat je bougie sneller kapot door een slechte carb afstelling.

Een snelle oplossing bij cc's die het type bougie met korte draad gebruiken is het monteren van een champion bougie of een bosch. Deze bougies worden veel gebruikt bij 2-takt grasmaaiers en verbranden niet gemakkelijk.
 
Back
Top