Carburateur is nieuw. Sproeiers door geblazen. En kabelchoke staat omhoog.Heb je ook de carb gereinigd , sproeiers door geblazen , en de electr choke getest ?
Zal daar zo even naar kijken. Luchtschroef op 1,5.Lees eens wat @Sparky schreef.
Het kan ook zijn dat de gasnaald verkeerd zit. Onder de gasschuif bijvoorbeeld. Luchtschroef op 1,5 a 2 slagen gezet?
Ja vacuüm slang op de carb benzine slang eraf en als ik kick komt er benzine uit.Wat doet de vacuumkraan als je niet eraan zuigt maar het vacuum aangesloten laat en je kickt?
Loopt er dan ook benzine, bij elke kick, uit de slang die naar de carurateur loopt?
goede tip dit hielp bijna na een paar keer kicken zonder contactslot aan en daarna contactslot aan ging die even aan maar daarna helaas weer uit. Met gas bij viel die ook uit helaas.Probeer eens 5 x te kicken met het contactslot uit en daarna met contactslot aan.
Op die manier word er wat extra benzine in de cilinder gezogen wat handig kan zijn als je het net hebt gemonteerd.
Ik heb deo in mn spruitstuk gespoten daarna carburateur erop gedaan en daar ook deo in gespoten. Scooter start nu eindelijk na 3 weken gekloot bedankt. Nu is alleen het probleem als ik gas geef valt i net niet uit maar doet i zeg maar bwaaap wat kan dat zijn? Gasnaald, sproeier of afstelling? (Er zit een powerfilter op)Dan zou ik het nog een keer proberen op die manier maar dan ook met de hand voor het luchtfilter.
Je had het over speling in de membraan, ik neem aan de klepjes.
Hier mag je eigenlijk geen licht langs de klepjes zien als je het in het licht houd , dat zou ik nog eens na checken.
Als dat goed is dan zou ik wat deoderant bij het spruitstuk spuiten terwijl iemand anders kickt ,
als die dan wel reageert zit daar valse lucht.
De pakking bij het membraan spruitstuk , daar verschillen de meningen ook over.
Maar volgens de Minarelli handleiding zelf hoort er enkel een pakking tussen het carter en membraan,
dus niet nog 1 tussen membraan en spruitstuk aangezien daar al een rubberen pakking in zit.
Daar heb ik ook wel eens problemen met valse lucht door gekregen .
Met een powerfilter is het altijd wel wat anders qua afstelling ,Ik heb deo in mn spruitstuk gespoten daarna carburateur erop gedaan en daar ook deo in gespoten. Scooter start nu eindelijk na 3 weken gekloot bedankt. Nu is alleen het probleem als ik gas geef valt i net niet uit maar doet i zeg maar bwaaap wat kan dat zijn? Gasnaald, sproeier of afstelling? (Er zit een powerfilter op)
Er komt geen licht door me membraam.En stop alsjeblieft met deo in je inlaat te spuiten. Daar word het ook niet beter van, je scooter zou gewoon zonder deo of remmenreiniger moeten starten. En als je er wat in wil spuiten om te starten, draai dan ff je bougie eruit en spuit het eens rechtstreeks in de cilinder en dan snel bougie terug en nog eens proberen
Zet je standaard filter er eens terug op en probeer het dan nog eens.
En wat moet ik me bij de speling van je membraam voorstellen? Want als je tegen het licht in kijkt en er komt licht door of als je er benzine in doet en het drupt eruit dan moet ie vervangen worden anders trap je je eigen een ongeluk en sta je veel te veel te vloeken in de schuur
JaWeet je zeker dat de choke open staat?
Scooter start. Topsnelheid is alleen 47. (Ik ging eerst bijna 80) idee hoe dit komt? Het is een malossi 50cc en alle begrenzingen zijn eruit. Prop uit de uitlaat en vario ring weg.Met een powerfilter is het altijd wel wat anders qua afstelling ,
ik kan je enkel adviseren om een standaard luchtfilter met tuutje te gebruiken en de luchtschroef op 1.5 slag open.
En dan de sproeier daar op af stellen.