en ja ik terk mijn plan wel met het afstellenIk zou gwn je carb opnieuw afstellen, en niet zuinig zijn op sproeiers
Ik neem aan dat je weet hoe je je carb grondig moet afstellen?
ik ga nu men choke aansluiten en zien of ik kan rijden als ik choke open zetCould be, sluit eerst alles eens aan en begin dan met afstellen.
Altijd met een te grote sproeier beginnen en zo in stapjes (max. 4 sproeier-maten) naar beneden tot je volgas kan optrekken zonder gestotter.
ik heb juist een autobougie geprobeerd, een maat van mij zei dat zijn brommer alleen maar met een auto bougie wou starten dus ik dacht ik zal et ook maar eens proberen. ik eb voor 2 a 3km volledige gas willen geve en de brommer ging perfect, toen ik hem trg stil legede en half uurtje later wou starte terug van het zelfdeJa dat wel, maar dat ploffen wat ineens kwam en dat die niet meer vooruit wilde plotseling ligt niet aan de afstelling van de carburateur. Nu hij een andere carburateur erop heeft gezet en niet vol gas kan geven, dan moet die wel opnieuw afgesteld worden.
hij start alleen nog maar met auto bougieEn na dat half uur gebruikte je nog steeds die autobougie om hem te starten?
Misschien ligt het aan de hittegraad van de bougie die je steeds gebruikt?
Welke hittegraad bougie heb je?
edit: dus de bougie van je scooter en niet de autobougie
ik heb eigenlijk geen idee xpWat is de hittegraad van de autobougie dan?
alles is in orde van membraam plaatjes tot ontsktingHeb je je membraamplaatjes al nagekeken ?
Gewoon heel je inlaat nog een keer goed nakijken*.
*Membraam
*spruitstuk
*Carb
*Gasnaal stand
Steek de bougie ff in je bougie kabel en kijk of die een goede vonk geeft.
Zoek eventueel een topic op waar staat hoe je je ontsteking/bobine moet doormeten.
Om tot een conclussie te komen moet je dingen uitsluiten dus het is beter dat je het checkt.
maar hij heeft met mijn 17.5carbu perfect met een b7hs geredenja dat ligt aan de afstelling inderdaad.
Blijf dan maar lekker rijden met die auto bougie. Misschien kan je hem meenemen naar je werk en vragen welke hittegraad de bougie is enzo. Het is waarschijnlijk een graad 10 of 11, want er worden meestal graad 10/11 bougies gebruikt voor een mhr 70cc