Mbk booster bouwjaar 1999 start maar teller blijft op 0 bij het gas geven

BugsBunny

New Member
Beste,

Toen mijn motor aan het draaien was heb ik perongeluk de kickstart ingeduwd. Sindsdien start de motor nog wel maar wanneer ik gas geef blijft die stilstaan. bij het demonteren van de kappen heb ik gezien dat er een geel buisje was losgekomen. Enig idee waar ik deze moet aansluiten?

Alvaste bedankt
IMG_20221223_194319.jpg
 

Attachments

  • 16718290694584520980472767141175.jpg
    16718290694584520980472767141175.jpg
    401 KB · Views: 14
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bedoel je de toerenteller ? en ik zie op de foto geen geel busje . Of bedoel je dat slangetje wat onder aan je carb zit ? Dat is om je vlotterkamer af te tappen en hoort ergens langs je kap naar beneden te lopen.
 
Bedoel je de toerenteller ? en ik zie op de foto geen geel busje . Of bedoel je dat slangetje wat onder aan je carb zit ? Dat is om je vlotterkamer af te tappen en hoort ergens langs je kap naar beneden te lopen.
ja de toerenteller blijft op 0, is dit door dat geel slangetje? oke bedankt, ga zo kijken
 
Nee toerenteller heeft niets met dat slangetje te maken , is elektrisch gestuurd , dus misschien heb je ergens een stekkertje los getrokken , met de kap de / monteren
 
het ligt niet aan een stekkertje heb het nagekeken en alle lichtjes branden ook nog. ik heb mijn uitleg aangepast. wanneer ik gas geef hoor je de motor gaan maar de brommer blijft staan, daarmee ook dat de teller op 0 blijft.
 
Dan bedoel je zeker de km teller en niet de toeren teller ? Wordt een beetje verwarrend zo . Als de scooter blijft staan als je gas geeft is of 1: je v snaar gebroken , 2 : je koppeling grijpt niet aan , 3 : er is iets stuk in je tandwielkast , 4 : je splines zijn uit je achterwielnaaf
Je zult dus je carterdeksel los moeten halen om te kijken . Is je v snaar heel , dan kun je aan je achterwiel draaien en kijken of je koppeling mee draait .
 
Als ik het zo kan bekijken zijn er geen erge dingen op de foto te zien . Als je hem start zonderdeksel kun je dan zien wat er gebeurt
als je gas geeft ? Draait je vario en v snaar , en koppeling mee? Bij gas geven pakt dan de koppeling aan ? Pakt de koppeling niet aan
dan zal je dat moeten demonteren en nakijken .
 
Ik denk dat je versnellingskabel los zit of gebroken of het km tellerelement (is hetzelfde als de snelheidsmeter)dat onder bij je wiel zit rechts daar iets stuk is, maar meestal is het de kabel ,deze gaat naar jouw stuurkabel waar je kmteller in zit. Kijk daar een naar.succes
Post automatically merged:

Bedoel de stuurkap niet stuurkabel, maar de kap waar de meter zit wat de km en snelheid aangeeft . Je kunt dit checken door de kabel onder de meter teller los te maken op je stuurkap en dan een draai aan het voorwiel te geven. Als het goed is dan zie je in deze kabel een draad (deze is bij mij 4 -kant) en als deze ronddraait dan is de kabel niet stuk maar 1 van de elementen. Deze aan het wiel of de teller zelf. Succes ermee
 
Last edited:
ben wel benieuwd naar de "oplossing" dan.. eerste keer dat iemand achterop mijn Agility stapte, dacht die ook dat m'n nog uitstaande kickstarter het stepje was.. ratelde even, maar werkt gelukkig allemaal nog prima.
 
Soms denkt men dat een bepaalde handeling de oorzaak is, wat niet altijd het geval is.
Het enige wat kan gebeuren als je de kickstart in trapt terwijl de krukas draait is dat de ronsel naar voren komt en die aangrijpring op de krukas raakt.
Echter de tanden op de ronsel zitten dusdanig dat de tanden niet aangrijpen met draaiende motor.
Gevolg, een enorm lawaai en verder niks.
 
Back
Top