Booster spirit Probleem warme motor

outlawsbba

Well-Known Member
Ik heb mijn booster gekocht een 4 maand geleden, toen ik hem kocht ging hij 45km/h autoteller, met varioring.
Ik heb deze eruit gehaald waardoor hij 55km/h ging GPS snelheid.
Wat mij opviel was dat hij de eerste 10km/h goed optrekte en daarna hoger in de toeren ging maar niet echt meer optrekte.
Ik dacht dat het mijn vario was.
Heb toen een hebo vario gekocht waardoor hij een heel klein beetje sneller ging trekken.
Toen ik overlaatst mijn carter had opengedraait voor wat kickstart geronsel te maken dacht ik eens een toertje te maken, en heb ik gezien dat de riem niet in de achterste poulie ging maar erop bleef liggen.
Overlaatst heb ik een Leovince Handmade gekocht 2dehands. Nu heb ik een groot probleem.
Als de scooter koud is dan trekt hij redelijk goed naar de 75km/h, als hij warm is dan trekt hij heeeel sloom naar de 65km/h.
Ik heb al geprobeert mijn sproeier te verranderen van 80 naar 84 maar dat heeft heel weinig tot niets verrandert ?
Wat me was opgevallen tijdens het vervangen van de sproeier is dat nadat ik heel veel moeite heb men brommer nog te starten ik heb geprobeert kicken elec start alles.
Pas nadat ik mijn bougie een paar keer nat heb gemaakt met benzine start hij.
Ik heb dit 2x geprobeert.

Zou dit iets te maken kunnen hebben met waarom hij zo traag loopt als hij warm is ?

Wat hij ook doet is persies zoemen tijdens het optrekken. Sneller en sneller gelijk met de snelheid, trillen doet hij ook wel eens. Ik denk dat dit de koppeling is maar weet dit niet zeker.

Ook als hij stil staat rateld hij persies, het geluid komt richting het vliegwiel.
Dit heeft hij alleen stationair en als ik hem een beetje op toeren breng gaat dit weg.
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat jij met vliegwiel gewoon de poulie bedoeld die voor je vario zit? (met die koelribbetjes op?) dan heb je gewoon je kickstartrondsel verkeerd gemonteerd. een vliegwiel is iets helemaal anders btw ;)
als je een nieuwe uitlaat onder je scooter hangt moet hij helemaal terug netjes afgesteld worden dat wil zeggen eerst je carb en dan je vario, hier is genoeg over inde searchs te vinden, als je het nog niet snapt moet je boven "quick forum" de wiki is een keer raadplegen daar staat een mooie howto geschreven, neem die is een keertje door.

succes!
 
Back
Top