Booster bw afstel problemen

Mo007

New Member
Hoi ,

Ik heb me overlaatst een boostertje van 1998 gekocht .
Na enkele dagen heb besloten de motor te reviseren aangezien alles niet zuiver genoeg draaide .

Setup :

Doppler pen 10 krukkas
C4 lagers nieuwe keeringen
Airsal t6 70cc
Naraku race vario 4.3 gewichtjes
Motoforce race koppeling
Motoforce rode trekveren
Malossi vsnaar
17.5 mm carbu originele luchtfilter
Sproeier 85 stationairsproeier 40 (36) geprobeerd
Yasuni c16
Bouggie hittegraad 9 (nieuw)

Het blok start van de eerste kick en trekt zo op zen achterwiel , echter zodra het even heeft warmgedraaid gaat het toerenverloop steeds slechter . Ook lijkt er mengsmering niet te verbranden aangezien het er langst men uitlaat weer uit komt.

Ik heb sproeier 80 tot 105 allemaal getest waaruit 85 het beste leek .
Stationairsproeier 36 en 40 geven beide het zelfde resultaat zou deze kleiner moeten ?
Of zal er een andere oorzaak zijn ?
Ik ben hier al enkele dagen mee bezig en vind het niet dus alle hulp is welkom.
Ik heb gisteren de cilinder nagekeken hier was niets aan ook heb ik met deo een valse lucht test gedaan en deze leek ook inorde ...

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Zou beginnen met een compressietest met warme motor als het oud cilindertje is.
En valse lucht check ook met warme motor gedaan of koud ?
En check gedaan of membraam goed afsluit met warme motor ?
 
Het membraam sluit mooi af .
Ik heb reeds enkele keer tussen 2 membramen gewisseld door ook de plaatjes eens om te draaien .
Compressietester heb ik niet .
Het is een nieuwe cilinder start steeds vanaf de eerste kick en ik heb gisteren nog de zuiger en binnenwand nagekeken .
Valse lucht heb ik met deo met koude en warme motor getest . (Dit leek me ook inorde )
 
Hmm oke apart ook dat er mengsmering uit de uitlaat komt.
Een beetje olie wat niet verbruikt word kan ik nog snappen...
Al keer andere bougie geprobeerd,
Bougiedop doorgemeten en bougiekabel stukje ingekort ?
 
C4 lagers waren helemaal niet nodig geweest.. C3 had je moeten gebruiken.. Nou is je setup niet heftig genoeg om door de hitte de lagers goed uit te laten zetten zodat de speling eruit kan.. En dan zijn sneller je lagers weer kapot.. Mensen kijken alleen naar de 4 omdat het een hoger getal is.. Maar weten niet waarom ze het monteren.. C3 heeft minder speling en met jou setup die niet de snelste is blijft de speling zo minimaal mogelijk.. Waarbij je bij de c4 te veel speling blijft houden.. Dus dat is geen lang leven met dat blok.. Het zal wel `even` rijden, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
 
Back
Top