Nee, maakt niet uit.
Correctie maakt ook niet uit als je 95 op de rollenbank gaat, met 19 km/u correctie zou je nog steeds meer dan 30 km/u te hard gaan.
er staat alleen op "meer dan 30 km te hard"
Volgens mij word het bedrag door de OvJ bepaald bij meer dan 30 km/u te hard.
26 t/m 30 km/u te hard is €210.
Dus het maakt niet uit of ik 75 of 180 rijd?
Er staat geen snelheid op, dus ook geen correctie! Dan kan het zijn dat ik 75 precies kon - correctie zou het niet via OM gaan right?
Nee, maakt niet uit.
Correctie maakt ook niet uit als je 95 op de rollenbank gaat, met 19 km/u correctie zou je nog steeds meer dan 30 km/u te hard gaan.
Proficiat je hebt een overtreding begaan.
FACE IT, het is je eigen stomme schuld.
En stop met zeuren, kan ik niet dit, of dat....
En aangezien we geen juristen hier zijn, kan ik je alleen maar adviseren om anders langs een juridisch loket te gaan.
Vroeger (lang geleden dus) ook op de rollerbank en toen stond er ook meer dan 2kw. Op een gegeven moment maakt het niet meer uit omdat hun straftabel bijvoorbeeld is met aparte boetes tot 2kw of 30km/u te hard, en alles daarboven is eenzelfde tarief.
Ik denk dat je dus weinig kans maakt, want de overtreding is dat de brommer/scooter de constructiesnelheid met meer dan 30km/u overschreid. Dan is het voor de wetgeving niet meer belangrijk of het 95km/u of 145km/u is, de straf is hetzelfde.
Maar, ik ben geen jurist, dus wat hierboven staat kan uiteraard absolute bullshit zijn
wees blij dat je kenteken niet in beslag genomen is
Bron?Bij meer dan 20, en dan gaat het in catogorieën.
(20-25/25-30/30-35/35-40, etc)
Correctie is 10 %, of 5 als de 10 % minder is als 5.
Dus het maakt wel uit.
OM Boetes geeft "richtlijnen" aan t/m 30 km/u te hard (Geldend vanaf 1 januari 2010), waar komen de overige bedragen/richtlijnen vandaan? oud lijstje?Zoals hierboven beschreven gaat het in catogorieën.
Maakt dus zeker wel uit of je 95 of 145 gaat.
Bron?Verder word het bedrag boven de 20 km te hard bepaald door OvJ, en die kijkt naar je verleden jegens deelname aan het verkeer en de daar bijkomende overtredingen dus.
Dat is volgens mij bij meer dan 15 km/u:Na 3 keer binnen 2 jaar meer als 20 km te hard mogen ze je scooter ook in beslag nemen.
Bron.Ik wil u erop wijzen dat het Openbaar Ministerie landelijk beleid over het rijden met opgevoerde brom- of snorfietsen heeft vastgesteld. Hierin is bepaald dat een brom- of snorfiets in beslag kan worden genomen als binnen twee jaar na de eerste bekeuring nog twee keer wordt bekeurd voor opgevoerd rijden. Dit geldt als is bekeurd voor een overschrijding van de constructiesnelheid met meer dan 15 km/h.
Grappig, hier staat dus dat je eigenlijk geen boette krijgt voor het aansluiten en gebruiken van een begrenzer, mits je hem binnen 24 uur kunt verwijderen.Ah, ze lopen inderdaad verder door dan voorheen:
Zie hier het OM http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht/verkeer_en_vervoer/@151475/aanwijzing_maximum/