Boete ongeldig?

Wesking

Well-Known Member
Ik ben net staande gehouden, en moest mee naar het bureau, daar had ik het genoegen op de rollerbank te mogen!

Nou heb ik een ticket gekregen, maar er staat alleen op "meer dan 30 km te hard" er staat geen snelheid bij gemeten, en dus ook geen correctie! Is de boete nu ongeldig? Kan ik het aanvechten?

Btw: brommer ging 95 op rollerbank agent zei dat ie nog geen eens volgas ging!

Ook moet ik hem binnen een maand afvoeren, iemand tips? Iets boven gasschuif en een enorme prop in de uitlaat voldoende

Advertisement - register to remove this

Dus het maakt niet uit of ik 75 of 180 rijd?

Er staat geen snelheid op, dus ook geen correctie! Dan kan het zijn dat ik 75 precies kon - correctie zou het niet via OM gaan right?

Nee, maakt niet uit.

Correctie maakt ook niet uit als je 95 op de rollenbank gaat, met 19 km/u correctie zou je nog steeds meer dan 30 km/u te hard gaan.

wss was die agent gewoon te lui om shit te gaan opschrijven met zoveel te hard correctie blabla
En heeft ie gewoon geschreven 30 te hard (na correctie..)

Dat heeft niks met lui te maken, bij 95 op de rollerbank gaat de correctie je niet meer redden en is het gewoon meer dan 30 km/u te hard = OvJ (Officier van Justitie).

Zo moeilijk is dat toch niet?

En aangezien we geen juristen hier zijn, kan ik je alleen maar adviseren om anders langs een juridisch loket te gaan.

Vroeger (lang geleden dus ;)) ook op de rollerbank en toen stond er ook meer dan 2kw. Op een gegeven moment maakt het niet meer uit omdat hun straftabel bijvoorbeeld is met aparte boetes tot 2kw of 30km/u te hard, en alles daarboven is eenzelfde tarief.

Ik denk dat je dus weinig kans maakt, want de overtreding is dat de brommer/scooter de constructiesnelheid met meer dan 30km/u overschreid. Dan is het voor de wetgeving niet meer belangrijk of het 95km/u of 145km/u is, de straf is hetzelfde.

Maar, ik ben geen jurist, dus wat hierboven staat kan uiteraard absolute bullshit zijn :)

Volgens mij word het bedrag door de OvJ bepaald bij meer dan 30 km/u te hard.
26 t/m 30 km/u te hard is €210.

Bij meer dan 20, en dan gaat het in catogorieën.
(20-25/25-30/30-35/35-40, etc)

Dus het maakt niet uit of ik 75 of 180 rijd?

Er staat geen snelheid op, dus ook geen correctie! Dan kan het zijn dat ik 75 precies kon - correctie zou het niet via OM gaan right?

Je zal in de catogorie 30 te hard zitten dus.

Nee, maakt niet uit.

Correctie maakt ook niet uit als je 95 op de rollenbank gaat, met 19 km/u correctie zou je nog steeds meer dan 30 km/u te hard gaan.

Correctie is 10 %, of 5 als de 10 % minder is als 5.
Dus het maakt wel uit.

Proficiat je hebt een overtreding begaan.

FACE IT, het is je eigen stomme schuld.
En stop met zeuren, kan ik niet dit, of dat....

Tja, hij heeft gewoon ze vraagjes.
En jij begaat nu ook een overtreding, niet inhoudelijk reageren.

;)

En aangezien we geen juristen hier zijn, kan ik je alleen maar adviseren om anders langs een juridisch loket te gaan.

Vroeger (lang geleden dus ;)) ook op de rollerbank en toen stond er ook meer dan 2kw. Op een gegeven moment maakt het niet meer uit omdat hun straftabel bijvoorbeeld is met aparte boetes tot 2kw of 30km/u te hard, en alles daarboven is eenzelfde tarief.

Ik denk dat je dus weinig kans maakt, want de overtreding is dat de brommer/scooter de constructiesnelheid met meer dan 30km/u overschreid. Dan is het voor de wetgeving niet meer belangrijk of het 95km/u of 145km/u is, de straf is hetzelfde.

Maar, ik ben geen jurist, dus wat hierboven staat kan uiteraard absolute bullshit zijn :)

Zoals hierboven beschreven gaat het in catogorieën.
Maakt dus zeker wel uit of je 95 of 145 gaat.

Boven de 45 te hard na correctie ben je namelijk je rijbewijs kwijt, en boven de 50 je scooter ook nog is.

wees blij dat je kenteken niet in beslag genomen is:P

Feitelijk is dat wel gebeurt, want hij moet ze brommer opnieuw op de roller zetten.
Dan mogen ze je papieren afpakken, maar in principe staat het ook al in de computer en is dat dus eigenlijk onnodig en extra werk.

En mensjes in blauw werken niet zo graag! ;)

-

Verder word het bedrag boven de 20 km te hard bepaald door OvJ, en die kijkt naar je verleden jegens deelname aan het verkeer en de daar bijkomende overtredingen dus.

Na 3 keer binnen 2 jaar meer als 20 km te hard mogen ze je scooter ook in beslag nemen.

*(gaat hier allemaal om NL!)

Thx voor je uitgebreiden antwoord! Maar ik kom er dus niet onderuit omdat er geen snelheid op staat?

Want je geeft een beetje een dubbel antwoord, want snelheid blijkt dus wel uit te maken voor de hoogte van de boete! Maar er staat meer als 30 te hard,

Dan verklaar ik bij OM tog gewoon dat ik 76 scoorde op de rollers! En dat er ook nog correctie af moet, en ik daar dus eigenlijk onterecht zit?

Of zal dit niet werken?

Bij meer dan 20, en dan gaat het in catogorieën.
(20-25/25-30/30-35/35-40, etc)

Correctie is 10 %, of 5 als de 10 % minder is als 5.
Dus het maakt wel uit.
Bron?

10% van 95 = 9,5....95-9,5 = ruim 30 km/u te hard en maakt dus niks uit.

Zoals hierboven beschreven gaat het in catogorieën.
Maakt dus zeker wel uit of je 95 of 145 gaat.
OM Boetes geeft "richtlijnen" aan t/m 30 km/u te hard (Geldend vanaf 1 januari 2010), waar komen de overige bedragen/richtlijnen vandaan? oud lijstje?
Tevens gaat het feitenboekje 2010 (PDF) (Vanaf pagina 126) ook niet verder dan 30 km/u, en als laatste staat er bij Richtlijn voor strafvordering maximumconstructiesnelheid brom- en snorfietsen t/m 30 km/u overschrijding "vast tarief".

Daarbij is de maximum snelheid voor een Sneep rollenbank 100 km/u.
Bron.
De Dynostar 2SP gaat tot ~177 km/u (110 mph).

Zou dus krom zijn als je iemand die op een Dynostar komt te staan een boete voor b.v. 60 km/u te hard geeft terwijl je met dezelfde scooter op een Sneep "meer dan 30 km/u te hard" zou krijgen.

Verder word het bedrag boven de 20 km te hard bepaald door OvJ, en die kijkt naar je verleden jegens deelname aan het verkeer en de daar bijkomende overtredingen dus.
Bron?

Na 3 keer binnen 2 jaar meer als 20 km te hard mogen ze je scooter ook in beslag nemen.
Dat is volgens mij bij meer dan 15 km/u:
Ik wil u erop wijzen dat het Openbaar Ministerie landelijk beleid over het rijden met opgevoerde brom- of snorfietsen heeft vastgesteld. Hierin is bepaald dat een brom- of snorfiets in beslag kan worden genomen als binnen twee jaar na de eerste bekeuring nog twee keer wordt bekeurd voor opgevoerd rijden. Dit geldt als is bekeurd voor een overschrijding van de constructiesnelheid met meer dan 15 km/h.
Bron.

Last edited:
KoB, ik spreek uit eigen ervaringen bij deze.

Dit was wel allemaal 2009.

Kan dus in 2010 verandert zijn, maar dan hebben ze aardig lopen klooten met de bromfiets regeltjes als ik dit zo lees.

Back