boeit malossie zuiger in polini cilinder ?

DarkSaiyan

EVO pk's
boeit XXXX zuiger in QQQQ cilinder ?

ik heb een polini 70 cc gietijzeren en wil een nieuwe zuiger ivm warmloper.

moet ik gewoon de doorsnede meten van de cilinder en een zuiger hebben die aan die lengte doorsnede voldoet of moet ik ook ergens anders op letten ?

ik heb namelijk geen zin om 50 euro te betalen voor een polini zuiger 8) ik lijk wel gek !!
de malossie zuiger is zelfs 40 euros !

ik las bij polini en malossi zuiger dat ze 47.00 mm zijn betekent dit dat ze in mijn cilinder passen ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dus alleen ff de hoogte controleren ? kan ik ook gewoon een zuiger van een minarelli of piaggo erin flikkeren :# lijkt me wel tof

Originally posted by QuickSilveR85
morini pen12? zo ja pak een piaggo pen 12 zuiger van een DR en voila vlammen maar.

:D waar kan ik een DR zuiger krijgen ?? :#
 
Originally posted by chezzmo
Ik zou wel gewoon een goeie merkzuiger nemen, geen taiwan troep van 20 eurie :) En een malossi zuiger zou in feite wel passen :)

wat is t verschil dan eigenlijk ?? Heel mssn doe ik een onbekende zuiger erin maar ben van plan een goeie super zuigertje voor een mooie prijs te kopen.

Weet iemand waar ik voor een NORMALE prijs een GOEIE zuiger kan kopen ??

als ik naar scootparts ga dan ben ik duurder uit dan mijn eigen super dure dealer in de buurt :D :?
 
wat is nou eigenlijk t verschil tussen zo,n hankie pankie zuiger en een vertex oid?
ik reed vroeger met een std cil heel vaak met zo,n goedkope kut zuiger maar ik merk geen verschil in rijgedrag, en levensduur merk ik ook nix van eigenlijk want zo,n taiwaneze goedkope kutzuiger gaat ook 100000en kms mee
 
Niet goed afgewerkt (scherpe randjes), brakke kwaliteit zuigerveer...

Maar zulk pleepotstaal zuigers hoeven niet perse uit taiwan te komen. Het is eigenlijk nogal dom om een bepaald land gelijk te stellen aan slechte kwaliteit. ZO is de kwaliteit van bepaalde italiaanse en spaanse merken ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, en dan bedoel ik zowel de scooters zelf alsook de tunigsspullen.

Ik rijd liever met een CharMoo 70cc op een Kymco Super9 dan met een Airsal op een Italjet F50 om maar ff wat te noemen...
 
Overigens kan je van een Polini 70giet bijna een Corsa maken door er een 'lagere' zuiger in te stoppen en vervolgens aan de bovenkant de cylinder met dat verschil af te draaien... als je toch bezig bent..
 
Dat gaat met gietijzer sneller goed, aangezien je dan 2 zuigerveren hebt en hij dus niet in het midden van de boosters kan zitten. Zullen ze die dingen toch op "10 voor 2" moeten zetten.
 
ik heb Twins en 2 andere lokale dealers gebeld. ze zeiden alle 3 dat ze me cilinder en zuiger eerst moesten zien. ben bij 1 dealer geweest en die ging rotzooien met me zuiger en cilinder, pakte 2 uit de kast maar zei toen later dat hij geen andere zuiger heeft voor deze cilinder :?

de zuigers die hij pakte waren wel 47.00 mm . hoe komt t dan dat ze niet geschikt zijn ??
 
Verkeerde hoogte / verkeerde positie slotje. Zoiets moet je dan ook niet vragen, maar zelf ff bekijken.

Regel 1 uit de almachtige scooterbijbel:

De Dealer Is Altijd Een Onkundige Aars.
 
bedoel je dat ik gewoon zelf ff moet kijken of de zuiger hetzelfde zijn ?? die dealer wou perse dat ik die polini zuiger bestelde hij zei dat hij een andere zuiger erin kan doen maar dat die zuiger het dan maar voor 50 of 60 km zal meegaan en dan kapot gaat ¿ :rolleyes:
 
Ja dat bedoel ik. Kijk, de zuiger is wel het allerlaatste dat kapot zal gaan... dus dat is gelijk al flauwekul. Check de hoogte van pistonpen tot zuigerkroon. Is dat verschil meer dan een 0.3mm dan kan je het laten liggen tenzij je het wilt corrigeren met pakkingen.
Als de zuigerveer niet blijft steken in een spoelpoort omdat het 'gat' verkeerd zit is er verder ook niets aan de hand.
 
okeej :) ikga vanmiddag weer ff bij een paar dealers langs :)
kzal kijken of het eeb CHING CHANG CHONG zuigertje word of een DR/Malossi :)

bedankt voor de info Aidix !

als er nog iemand is die wat moet toevoegen please do so ! :)
 
Back
Top