Boegie verschillen

Ik ben opzoek naar een boegie met een iets hogere hittegraad. Ik heb nu een bpr7hs en ik wil een bpr8hs of een bpr9hs halen maar ik zie bij de boegies dat er allen maar een br9hs bestaat en die heeft een minder verschoven isolator punt, weet iemand of dit verschil maakt? Het is voor een 70cc vivacity.
 
Advertisement - register to remove this

Welke 70cc? Als dit een gietijzeren exemplaar betreft is de BPR8HS gewoon goed, en is ook gewoon verkrijgbaar...


En het is niet alleen een hogere hittegraad, maar ook een koudere hittegraad.
BPR9HS bestaat niet.., wil je deze toch, moet je op zoek naar een Denso variant.
(is eigenlijk alleen relevant voor de wat brutere cilinders met bijbehorende kop die flink wat toeren maakt)

Uitleg van codering welke op de bougie staat:

B = ∅ 14 mm, sleutelwijdte zeskant 20.8 mm
P = verlengde electrode
R = ontstoord
7 = warmtegraad (8 is iets kouder)
H = 12,7 mm draadlengte
S = koperkern-electrode

Op laagtoerige cilinders is het verschil te verwaarlozen, en heb je in het geheel geen dure superbougies nodig.
(1 graadje kouder/hoger plaatsen is meestal voldoende)
 
Welke 70cc? Als dit een gietijzeren exemplaar betreft is de BPR8HS gewoon goed, en is ook gewoon verkrijgbaar...


En het is niet alleen een hogere hittegraad, maar ook een koudere hittegraad.
BPR9HS bestaat niet.., wil je deze toch, moet je op zoek naar een Denso variant.
(is eigenlijk alleen relevant voor de wat brutere cilinders met bijbehorende kop die flink wat toeren maakt)

Uitleg van codering welke op de bougie staat:

B = ∅ 14 mm, sleutelwijdte zeskant 20.8 mm
P = verlengde electrode
R = ontstoord
7 = warmtegraad (8 is iets kouder)
H = 12,7 mm draadlengte
S = koperkern-electrode

Op laagtoerige cilinders is het verschil te verwaarlozen, en heb je in het geheel geen dure superbougies nodig.
(1 graadje kouder/hoger plaatsen is meestal voldoende)
Ja ik heb de brp8hs besteld, dankjewel voor de informatie. Ik heb trouwens ook een laagtoerige cilinder dus dat komt mooi uit.
 
Back
Top