This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Bobine Puch Maxi

RvE

Well-Known Member
Ik heb een paar dagen geleden een Puch Maxi voor de cross gekocht. Na een dagje rijden begonnen de problemen, hij viel af en toe uit en starte daarna met moeite weer, tot hij helemaal niet meer starte.

De volgende dag zag ik dat mijn gaskabel half los was gekomen (speling), dit heb ik inmiddels weer gemaakt. Alleen de elektra van de Puch bevalt me ook niet, er zat namelijk iets los (geen idee wat) en nu heb ik alles even uitelkaar gehaald want 't ding wilde nog niet starten. Nu vraag ik me af of alles eigenlijk wel klopte. Uit het blok komen twee draadjes: geel & donkerblauw (bijna zwart). Dan heb ik een standaard bobine met een rood draadje en een de bougiekabel natuurlijk.

Nu vraag ik me dus af hoe ik het gele en donkerblauwe draadje moet aansluiten en waaraan dit moet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat hij hierna weer start. Vanmiddag heeft hij bijna gelopen maar hij sloeg toch weer af, dit was nog voor de kabeltjes los waren, dus lijkt me dat het probleem in de elektronica zit...

Alvast bedankt

is het een ontsteking met een losse bobine?
als dit niet het geval is is 1 draad om hem uit te zetten en de andere voor verlichting.
wanneer je dus een ontsteking hebt met bobine achter je vliegwiel moet je zorgen dat de 2 draden niets raken, wanneer hij het frame raakt zal hij ook niet starten.

succes