Ja precies, zal dit het probleem kunnen zijn van alles? en kan ik dit oplossen door het te centreren of moet deze opnieuw gereviseerd worden?lijkt er op dat het lager aan de statorkant niet vergenoeg/ diep genoeg in het carter zit , waardoor de krukas niet goed gecentreerd zit
Ja toen ik t zo zag heb ik ook gevraagd hoe de revisie gebeurd is, nog geen reactie.Mijn advies is de krukas lagers vervangen , wie weet zijn die er met een dop en een Hamer er in gemept .
En wat is nou precies de juiste manier met demonteren.Simpel ... Blok uit elkaar , en de lagers op de juiste manier De en Monteren.
Ik heb me dus laten vertellen dat een Lager niet langer dan een uur in de vriezer hoeft.Carters verwarmen , dan vallen ze er van zelf uit , en sloop je de passing niet .
Van te voren Lagers 24 uur in de vriezer , en die vallen er vanzelf in als het Carter warm is
Nee nee hahaha, gewoon iemand die op tiktok reclame deed maken voor scooter revisies etc.Door de mensen die dit blok in elkaar gezet hebben zeker?
krukas trekker heb ik. Hoe doe je dan precies de lager erin zonder vriezer?Gebruik eerst eens een krukas trekker om het lager op de juiste plek te krijgen. Niet meteen de zaak gaan splitsen. Eerst zien of dit werkt.
Dan zet je de krukastrekker aan de kant waar het lager niet goed zit vast. En trekken maar. Dan ff centreren, draai aan beide kanten van de krukas ff de moer erop en pak een grote hamer en geef ff een tik op de beide moeren. Niet zo hard dat je die krukas krom door de andere kant naar buiten hengst maar gewoon enigzins beschaafd een klap erop en dan kijken.krukas trekker heb ik. Hoe doe je dan precies de lager erin zonder vriezer?
Ja ik dacht dus dat dat niet echt goed zou zijn voor het blok.Dan zet je de krukastrekker aan de kant waar het lager niet goed zit vast. En trekken maar. Dan ff centreren, draai aan beide kanten van de krukas ff de moer erop en pak een grote hamer en geef ff een tik op de beide moeren. Niet zo hard dat je die krukas krom door de andere kant naar buiten hengst maar gewoon enigzins beschaafd een klap erop en dan kijken.
En over dat lager een uurtje in de vriezer dan kun je hem er net zo goed niet in leggen. Als je dat zo wil doen leg er maar gerust 24uur in als dat mag van je moeder of vrouw/vriendin/vriend. Kreeg er hier regelmatig scheve blikken mee haha
Nee oke, zal dat eens proberen maar ik heb nog nieuwe lagers liggen dus..Ontsteking verwijderen en krukastrekker erop. Het kan een beetje kraken, dat is normaal.
Nou ik heb het met de trekker gedaan en de krukas zit in het midden alleen zit de linker lager echt tegen de krukas aan en bij de rechter lager zit er nog ruimte tussen de lager en krukas.Wat jij wilt natuurlijk.