Blokrevisie fout gegaan? Warmloper.

jayvanveen

Member
Hallo allemaal, ik heb hier een scooter van een kennis staan. Het gaat om een typhoon 2takt.

- Ik zal nog foto’s toevoegen maar hij had dus het probleem dat zijn scooter de hele tijd na 500 meter rijden uitviel en niet meer deed starten. Hij wachtte 5 minuten toen startte de scooter weer en viel die ook weer uit. Ik zou dus denken aan een warmloper of iets dergelijks. Dit gebeurde met een Dr70cc

- Nu wilde hij per se een 50cc erop hebben, en ondertussen dat ik dat aan het doen ben zie ik ineens dat de linker lager meer naar het midden toe zit dan de rechter, en dan ook echt n flink stuk meer. Als je naar de fotos kijkt zie je wat ik bedoel. Nou denk ik dus dat diegene eraan heeft gebeund tijdens zijn revisie en vraag ik me af of dit dan de reden kan zijn voor steeds het uitvallen van de scooter?

- Ik heb met de 70cc getest op valse lucht en dat deed hij niet, ook zaten de keerringen wel goed dus ik zou niet weten wat er anders zou kunnen zijn, aangezien de mengverhouding ook goed was.

- Nu zegt hij dat de cilinder van te voren echt mooi glad was en er zitten nu strepen in, die zijn niet te voelen maar wel te zien. Komt dit dan door het te warm worden?

Ik hoop dat iemand me misschien wat meer informatie kan geven of eventueel helpen.
Alvast bedankt.
 

Attachments

  • 0A5FD4FD-AC31-40F3-A6CD-A4B1BED5B5C3.jpeg
    0A5FD4FD-AC31-40F3-A6CD-A4B1BED5B5C3.jpeg
    516.1 KB · Views: 26
  • 368038B6-92E6-4B22-8F27-3535A2162AC7.jpeg
    368038B6-92E6-4B22-8F27-3535A2162AC7.jpeg
    328.3 KB · Views: 25
  • EDDF6C8A-114D-4489-B490-E7038D9E2A15.jpeg
    EDDF6C8A-114D-4489-B490-E7038D9E2A15.jpeg
    634.6 KB · Views: 27
Advertisement - register to remove this

Carters verwarmen , dan vallen ze er van zelf uit , en sloop je de passing niet .
Van te voren Lagers 24 uur in de vriezer , en die vallen er vanzelf in als het Carter warm is
 
Gebruik eerst eens een krukas trekker om het lager op de juiste plek te krijgen. Niet meteen de zaak gaan splitsen. Eerst zien of dit werkt.
 
krukas trekker heb ik. Hoe doe je dan precies de lager erin zonder vriezer?
Dan zet je de krukastrekker aan de kant waar het lager niet goed zit vast. En trekken maar. Dan ff centreren, draai aan beide kanten van de krukas ff de moer erop en pak een grote hamer en geef ff een tik op de beide moeren. Niet zo hard dat je die krukas krom door de andere kant naar buiten hengst maar gewoon enigzins beschaafd een klap erop en dan kijken.

En over dat lager een uurtje in de vriezer dan kun je hem er net zo goed niet in leggen. Als je dat zo wil doen leg er maar gerust 24uur in als dat mag van je moeder of vrouw/vriendin/vriend. Kreeg er hier regelmatig scheve blikken mee haha
 
Dan zet je de krukastrekker aan de kant waar het lager niet goed zit vast. En trekken maar. Dan ff centreren, draai aan beide kanten van de krukas ff de moer erop en pak een grote hamer en geef ff een tik op de beide moeren. Niet zo hard dat je die krukas krom door de andere kant naar buiten hengst maar gewoon enigzins beschaafd een klap erop en dan kijken.

En over dat lager een uurtje in de vriezer dan kun je hem er net zo goed niet in leggen. Als je dat zo wil doen leg er maar gerust 24uur in als dat mag van je moeder of vrouw/vriendin/vriend. Kreeg er hier regelmatig scheve blikken mee haha
Ja ik dacht dus dat dat niet echt goed zou zijn voor het blok.
Maar je zou dus aanraden de lager terug te trekken in van plaats nieuwe lagers erin zetten?

Ook zie ik mensen met een schuifmaat de afstand van krukas en blok meten, dat het aan beide kanten gelijk is. Doe je dat dan goed zetten met het centreren?
 
Wat jij wilt natuurlijk.
Nou ik heb het met de trekker gedaan en de krukas zit in het midden alleen zit de linker lager echt tegen de krukas aan en bij de rechter lager zit er nog ruimte tussen de lager en krukas.

Bij de fotos zie je het beter
 

Attachments

  • B85830EA-50E0-4BE2-A9BA-6AC61E3DAA06.jpeg
    B85830EA-50E0-4BE2-A9BA-6AC61E3DAA06.jpeg
    733.1 KB · Views: 8
  • 9F1EC156-62E1-4A7A-BEF1-DD8EFEA3E4AE.jpeg
    9F1EC156-62E1-4A7A-BEF1-DD8EFEA3E4AE.jpeg
    701.4 KB · Views: 8
  • 333E48F5-F924-43E0-AED1-6EA9003C2147.jpeg
    333E48F5-F924-43E0-AED1-6EA9003C2147.jpeg
    497.7 KB · Views: 7
  • 82F24D31-6584-4CF5-A005-CEA09A9E6C3F.jpeg
    82F24D31-6584-4CF5-A005-CEA09A9E6C3F.jpeg
    504.8 KB · Views: 7
Back
Top