bloknummer weggeveild?

RichardXP

Banned
ik heb gisteren een phantom gekocht. Maar ik heb het framenummer wel gecontroleerd die was goed( geen dremel gebruikt bedoel ik dan en vreemde cijfers en letters). Maar toen ik naar het bloknummer keek zag ik dat die leeg was er zaten gen cijfers in ( met bloknummer bedoel ik het nummer achter je grote carterhelft). En de stuurslot kan je ook kgewoon draaien hij blokkeerd zeg maar pas als hij gewoon recht is (het stuur) Dus je kan er in feite gewoon mee weglopen als hij op steurslot staat.
 
Advertisement - register to remove this

Bij politie laten checken is ook geen zekerheid.....

Dit is echt geen via via verhaal oid. Maar een goede vriend van mij heeft in de zomervakantie van 2002 een scooter gekocht, die hij eerst bij het politieburea heeft laten checken. Hij heeft daar 2 uur gezeten, ze konden nix vinden aan dat ding dat er iets mee zou zijn.... dus dat ding was in orde.

Nouja 3 weken later grote controle, moet meerijden met motorwout, ding wordt in beslag genomen, krijgt vervolgens te horen dat er met et framenummer is gekloot en nu issie echt wel zn scooter kwijt.

Politie komt dan met een heel slap excuus dat het geen bevoegd persoon was die het framenummer in de 1ste instatie had gechecked voordat hij het kocht...... ja mochten ze wel eerder vertellen.....

Nu loopt er al een half jaar een rechtzaak maarja... daar kan makkelijk nog een half jaartje of meer bovenop komen.....
 
ja dat is inderdaad minder voor je vriend. Niet zijn eigen schuld in ieder geval. Ik hoop dat hij de rechtszaak wint. ( Nu denk ik eraan om niet naar het politiebureau te gaan als ik dit zo lees, die agenten zijn toch nutteloos, en als hij dan gestolen blijkt te zijn dan ben ik hem toch kwijt dus ja ik ga wel niet)

Maar weet niemand het antwoord op mij vragen?
 
Als het frame nummer goed is, zou ik me geen zorgen maken..

En helemaal niet over het bloknummer, dat controleren ze tog niet :|

/Edit: ff je contact eruit halen kan je zo zien wat er mis mee is met je stuurslot...

Latersss
 
Hebben idd wel meer scooters, en wat betreft dat bloknr, volgens de politie hoort elke scoot een blok en framenr te hebben, alleen nieuwe kale blokken hebben het ook niet.
Nu is het hier in haarlem zo dat als de politie bij controle je framenr niet kan vinden, ze naar het bloknr kijken.
 
Als alle letters/cijfers van het framenummer op EXACT dezelfde afstand van elkaar staan, op EXACT dezelfde hoogte, dan is er niets aan de hand.
Naar het bloknummer wordt idd pas gekeken als het framenummer ontbreekt.

Mijn scooter was gejat, en het framenummer eruit geveild. Ze hebben toch kunnen achterhalen dat het mijn scoot was aan de hand van het bloknummer (de importeur ofzo, schijnt n lijst bij te houden met blok en framenummers, zodat ze die kunnen linken).

Maar als het framenummer er dus gaaf uitziet, en jij hebt de orgi aankoopbon, zou ik me nergens druk om maken
 
Back
Top