This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

blok verwisselen

csjaws

poep
ik heb een Yamaha Bws en die is btje sloom
nu kan ik van een vriend van mij een aprillia sr ofzo krijgen
weet niet het pciese model tis iig een ouwder model horizontaal LC
en ik wil liever zijn blok onder mijn scoot
gaat dat zo 123 of moet ik echt gaan lassen en zo om dat voor elkaar te krijgen?

ik heb hier niet zo veel verstand van ma ik hoorde dat horizontaal sneller is dan verticaal en dat je met lc ook sneller kon dan ac maar hij heeft volgens mij
zo onge alles nog standaard behalve racekoppeling van polini d8 ik

maar zou dit veel uit maken in snelheid met mijn scoot

mijne loopt ong 80
50 snel
polini race koppeling en vario
technigas uitlaat
aerox vertanding

ik weet niet hoe hard die van hem loopt dus...

is het de moeite waard om te ruile van blok?
en kan ik eventueel mijn race vario en koppeling + vsnaar mee nemen?
of gaat dit niet

thx
Greets Csjaws

ps. ik ben later wel van plan een yasuni R te gaan kopen
 
Last edited:
Vario en koppeling kan je overzetten ja, is allebei Minarelli. Maar denk niet dat het Horizontaal blokje 80digi gaat lopen met alleen een koppeling, aangezien je daar helemaal niet sneller van gaat. Ik heb het zelf nog nooit geprobeert denk dat je wel iets aan de ophanging moet gaan kloten, en ook aan je kabelboom.
 
moet je het subframe ook niet aanpassen?
heb van mina geen/weinig verstand, maar weet dat bij het plaatsen van een peugeot lang blok onder een zenith (kort blok) me subframe aangepast moest worden.
 
je bedoelt goede setup voor me eige blok?
ofwat

en je bedoeld met subframe aanpasse dus gewoon lasse enzo zodat het allemaal past ofnie?

en hoezz kabel boom?
voor de rotor ofzo? past da niet?
 
ik heb gehoord dat mina vert niet zo snel kan zijn als mina hori. en lc sneller kan zijn dan ac

wat zou ik volgens jou beter kunnen gebruiken voor mijn eigenblok
ipv een ander blok?
 
Last edited:
csjaws said:
ik heb gehoord dat mina vert niet zo snel kan zijn als mina hori. en lc sneller kan zijn dan ac

wat zou ik volgens jou beter kunnen gebruiken voor mijn eigenblok
ipv een ander blok?

Zit niet zo te zeuren, wees blij dat je geen peugeot blok hebt, daarmee kan je bijna al helemaal niks mee beginnen. Er staat toch op het forum dat je er 15pk eruit kon krijgen. (uit een mina vertikaal)

Maar vertikaal is helemaal zo slecht nog niet.
 
ik heb nu zelf een viper met verticaal blok en heb nu zelf airsla t6 en proma uitlaat andere vertanding etc. maar als jij er een dr70 , yasuni r en andere overbrenging erin zet loopt ie ook wel 100 @ teller hoor.

het horizontale blok zijn meer en betere onderdelen voor te krijgen maar dat wil niet zeggen dat een verticaal niet snel wil.

ik race nu zelf met een horizontaal omdat daar gewoon meer voor is te krijgen maar verticaal zou ook nog niet gek slecht meekomen hoor.
 
hmm
ik zal kijken wat ik doe
ik d8 een beetje simpel om er goedkoop vanaf te komen
want die vriend van me rijd nu al 80 en zijn scoot is zwaarder
ik d8 als ik dat blok onder mijn scoot doe gaat mijn scoot harder
omdat hij kleiner en lichter is

ik heb al veel aan me scoot gedaan
omdat het eigenlijk nix was (kappe ware kapot en liep niet goed)
dus heb al veel geld aan moete uit geven

maar volgendjaar mei word ik 18 en wil nu ook sparen voor auto
ma me scoot vind ik ook nog zo leuk dus weet niet waar ik voor moet kieze
met me scoot verder of voor auto spare :S

scooter zou ik toch wel goedkoper uit zijn ivbm verzekerking en wegebelasting en shit ma toch kan ik er nie lekker mee over de snelweg en is het niet een goed vervoers middel over lange afstanden

maja ik zal er over na denken
eignelijk moet ik ook nie zeuren nee
me scoot loopt goed en hoef er nix aan te doen

ma de verleiding is groot om er mee te gaan sleutelen
en je steekt er zo meer geld in dan je eigenlijk had willen doen
ik weet nog niet wat ik ga doen.

als ik ergens goedkoop aan een dr70 en een Yas.r kan komen zal ik dat zeker doen
want ben al heel lang naar een Yas R aan het zoeken maar ik vind hem nogsteeds te duur voor een uitlaat
echt waar maja

Thx voor al jullie reacties

Greets Csjaws
 
Last edited: