Blok nummer komt niet overheen met papieren maar frame nummer wel.

De50Runner

New Member
Ik heb laatst een runner gekocht uit Duitsland van een vader en zoon.

Ik heb de papieren netjes gekregen en gelijk het frame nummer gecheckt, het klopte met wat op papier stond.

Alleen nu wil ik hem invoeren en heb ik gehoord dat je blok nummer ook blijkbaar op papier moet staan, nou heb ik gekeken en mijn blok nummers zijn zichtbaar alleen ik kan ze niet vinden op de papieren.

kan deze scooter nog worden ingevoerd naar Nederland brom plaat?
 
Advertisement - register to remove this

Naar mijn weten staat het bloknummer nooit op de papieren.
Trouwens nooit zomaar iets kopen en je geld afgeven, altijd een klein "koopcontractje" opstellen.
Dit hoeft geen juridisch stuk te zijn, alleen de detailgegevens van de verkoper en de verkoper zoals naam adres woonplaats en id of paspoortnummers, de staat waarin de voertuig wordt overgenomen zodat er nadehand geen discussies ontstaan, het bedrag dat overhandigd is, en uiteraard het chassisnummer en bloknummer, en uiteraard voorzien van exacte datum en tijd zodat er hierover naderhand geen discussies ontstaan als er later eventueel boetes binnenkomen.

Je kunt dan altijd aantonen dat je dit alles legaal en in goed vertrouwen hebt overgenomen en later niet eventueel beticht kan worden van heling.
Trouwens de verkoper zal dit "contractje" nooit ondertekenen als hij weet dat iets aan het voertuig gestolen is.
Tevens kun je bij de RDW of justitie aantonen van wie je het voertuig gekocht hebt, mocht erna gevraagd worden.
 
Back
Top