Blijft lang in gas hangen

Multivar

Certified 2kw+ member :P
Als ik een stukkie flink doorgereden heb en ik laat mn gas los, duurt het naar mijn idee veels te lang voordat mn motor tot rust komt.

De motor blijft dus doorgdraaien ook al heb ik mn gashendel los :(, hij zakt wel in toeren maar gaat echt van uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhh..... rust

ipv uuhhh ...rust en uitlopen , hij remt dus niet af op de motor

Mn gaskabel heeft de goede lengte en hij loopt netjes stationair (bijzonder rustig :) )

Iemand een idee waar dit door kan komen ?
 
Advertisement - register to remove this

Mn bougie is wel zwartig ben aan het afstellen :)

Met maat 90 was mn bougie grijs, nu heb ik 94 en issie zwart.

Als het droog is ff een 92 proberen :)

dr70, 17.5, sp3 is mn setup is dus een beetje zoeken :)
 
Blijkbaar remt je scooter dus wel af op je motor. Is je afstelling wel goed? Bij een bepaald aantal toeren moet je koppeling ontkoppelen zodat je motor stationair kan draaien. Nieuwe / strakkere trekveren?
 
Afstelling is ver van perfect, ben nog aan het zoeken :(

Mijn setup nu is

-Dr70 untuned
-Leo Sp3
-Multivar met 5.7 grammers (V-snaar komt halve cm onder de rand, morgen zwaardere rollers halen)
-Ventilvar
-DO 17.5mm (sproeier 94)
-Hebo verstelbaar met blauwe trekveren (Hebo volgens mij, op strakste stand)
-Polini goude drukveer

Hij draait vrij veel toeren vindt ik zelf op redelijke snelheid 90 teller (hoger niet geweest ivm hoge toeren en inrijden cilinder).

Als ik dan gas loslaat duurt het zeker 10 seconden voordat de motor tot rust komt en uitrolt, verder is het toerenverloop redelijk naar mijn idee alleen wat te hoog op top
 
Last edited:
je moet lichter in rollen als je snaar niet bovenin komt.

verder is het wel logisch dat je moter pas onder de 20 of minder weer stagionair gaat draaien.
Het is altijd : hhhhhhmmmmmmmmmmmmmzzzzzzzz pum pum pum :p
Of is het echt heel ernstig?
 
Back
Top