This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

big bore discussie topic

omdat er in het nieuwe parts topic een discussie plaatsvond wat niet mag maak ik dit topic er over aan.
het gaat dus om de mhr bigbore versie's

Barst maar los!!
maar hou het ontopic
 
Misschien wat info handig uit de oude topic.




 
Zover ik het weet zijn er 2 mensen op de forum die onder de 23 pk zitten met hun untuned 86cc. En vond 1tje dat best netjes.... omdat ie niet afgesteld was.

Hoeveel pk heb je met een 2fast? 25+pk? Komt malossi aan met 6cc meer en komen daar niet eens in de buurt.
Is gwn slecht van malossi.

En wat marco geprobeerd heeft is gwn hardstikke goed, ik twijfel er niet aan dat malossi hier een domme fout heeft gemaakt en marco kan met een freesje die fouten weghalen en op die manier met echte resultaten komen.
Thumbs up!!!
 
Hoeveel pk heb je met een 2fast? 25+pk? Komt malossi aan met 6cc meer en komen daar niet eens in de buurt.
Is gwn slecht van malossi.

Ding is net op de markt man
Komt vast nog wel goed.

Ik heb namelijk vroegah wel eens scores voorbij horen komen van opgeboorde speedkitjes die het echt prima deden.
 
(denkt terug aan vroeger) toen je met een speedsetup met 14pk nog helemaal de man was

De kit is net ''nieuw'' en niet alles kan in één keer perfect. Zoals je aan marco zijn werk kan zien is er weldegelijk genoeg uit te halen, dat dit niet zo is vanuit de fabriek snap ik ook niet.
Maar het is imo geen verkeerde kit, ook gezien de prijs.

2fast scoord over het algemeen nog steeds meer, maar tot nu al wat gehoord van een BB waar de wand uit liep?
 
Tot nu toe maar een handje vol mensen die ermee getest hebben, dus over de kwaliteit kan je eigelijk niks zeggen. Aangezien er stukken meer 2fast kitjes in nederland zijn op dit moment.
 
Woensdag gaat fabe (sprintwalnoot) op de bank @ VHM om het ding is af te stellen. Voorloppige score is nu 22,8 @ TJ bank met standaard BB
 

de 2fast komt met een omweggetje ook van Malossi af

ik vind het persoonlijk ook raar waarom je zoveel bewerkingen moet doen wil de cilinder een beetje goed presteren..
als je dat vergelijkt met een 2fast dat vaak gewoon plug and play is..

is het haast geweest? om die cilinder maar vlug op de markt te zetten?
ze zullen dat toch wel getest hebben..

waarom moet de voet afgedraaid worden? de squish is anders niet goed te krijgen.. zijn ze daar bij Malossi zelf niet achter gekomen? :X

om zo maar is wat te noemen.

dat marco er meteen een bult werk insteekt vind ik echt top
dat er dan mensen gaan roepen dat het om geld gaat..
tuurlijk! je bent toch ook een zakenman als tuner. maar daarnaast wil je natuurlijk ook je kennis delen met andere tenminste dat lijkt mij.
 
Marco heeft gewoon marketing technisch goed gehandelt. Daar kan je Marco niks kwalijk in nemen.

Dat je de cillinder moet afdraaien voor de juiste Squish vind ik echt heel raar.
Al met al word de BB dus toch nog vrij duur als je de boel moet afdraaien en laten tunen om een goede score te krijgen...

Nou denk ik wel dat als er nu al 28+ meegehaald is dat dat zeker nog niet het einde zal zijn. Ik vermoed dat dit nog wel eens een 30pk cillinder kan gaan worden. Met de juiste uitlaat en afstelling
 
nja goed de ervaring en de uitlaatjes waren toen heel wat minder?

nee fout, de ervaring was toen bij de meesten minder en de uitlaatjes goed, met die 90 cc meuk is er geen ervaring En geen goede uitlaat... Als je nagaat dat t vermogen per cc drastisch terugloopt met de grotere cilinderinhouden, Zou ik me toch ns achter de oren gaan krabben waarom dat nou eigenlijk het geval is..

ook denk ik dat er met drastisch minder werk dan gesteld, je iets mooiers van die kit kan maken, wat natuurlijk direct de kosten ervan omlaag brengt. ik heb alleen geen tijd/zin om hier mijn slaatje uit te slaan :+ . De oplossing is met wat logisch denkwerk wel te achterhalen..
 
Malossi geeft zelf ook scores op. Mij lijkt dat ze deze problemen dan zelf ook zijn tegengekomen om vervolgens het product niet aan te passen vind ik een domme zet.
 
Ik las net ergens dat je niet aan de squish waarde kan komen dus dat er afgedraaid kan worden. Maar ik lees net dat de squish bij de Big Bore op 0,8mm moet staan. Is er wel met deze ruimte rekening gehouden?
 
@ XSH Marco:

Misschien ergens over heen gelezen, maar ga je de 77cc kit ook nog testen aangezien daar ook haast niks over bekend is. Of is daar te weinig animo voor ?
 
Ik las net ergens dat je niet aan de squish waarde kan komen dus dat er afgedraaid kan worden. Maar ik lees net dat de squish bij de Big Bore op 0,8mm moet staan. Is er wel met deze ruimte rekening gehouden?

Als je squish zonder pakking al .9 is..

Zonder pakkingen moet je squish 0 zijn. Dat is je basis, vanuit daar moet je gaan werken.
 
de 2fast komt met een omweggetje ook van Malossi af

2fast en malossi hebben niks met elkaar te maken. Bigbore cilinder is gewoon een grote productie cilinder waar nogal wat marges in de productie zitten, maar daar is de prijs ook naar. Er valt uit de Bigbore waarschijnlijk wel wat meer vermogen te halen als een 2fast maar niet meer vermogen per cc. We zullen zien wat er op de baan sneller is
 
We zullen zien wat er op de baan sneller is

Daar ben ik ook erg benieuwd naar...

Als ik die grafiek zo zie heeft hij en woest veel vermogen en veel koppel....

We zullen zien! Kan niet wachten tot de eerste tijden van het seizoen!
 
Daar ben ik ook erg benieuwd naar...

Als ik die grafiek zo zie heeft hij en woest veel vermogen en veel koppel....

We zullen zien! Kan niet wachten tot de eerste tijden van het seizoen!

Je moet niet vergeten john dat dit met tandriem is gemeten en dat dus meer geeft als op rollen. Maar dan is het nog veel vermogen uiteraard. Bigbore moet 6,22 zien te verslaan van 2fast zonder NOS dan