big bore discussie topic

omdat er in het nieuwe parts topic een discussie plaatsvond wat niet mag maak ik dit topic er over aan.
het gaat dus om de mhr bigbore versie's

Barst maar los!!
maar hou het ontopic;)
 
Advertisement - register to remove this

Misschien wat info handig uit de oude topic.



Ojah voor de mensen die zo'n kit willen tunen/getuned hebben:

Stnd kwam er dus met dezelfde setup 21.5pk geblokeerd uit

ik kan je zeggen dat dit heeeel wat meer werk is als een normale speed om aan te passen, want:
-cilinder moet afgedraaid worden anders klopt de squish niet
-Timingen moeten extreem aangepast worden
-Gehele spoelpoorten moeten ook nog eens extreem aangepast worden

Wie bij mij zo'n cilinderkit wil laten tunen en hem zo extreem wil hebben kan rekenen op 2 keer de normale prijs, aangezien hier zeker 6-8uur minimaal werk in zit

@B-Bizar

Kijk, dit zou nou redenen waarom ik nu gewoon helemaal niks meer post !! Bedankt...

Jij altijd met je marco ruikt geld dit en dat.. waarom denk je dat ik meer dan een week tijd in deze cilinder en blok heb gestoken? om stoer te zijn of wat ?? Tuurlijk is het ook deels om geld te verdienen en hier een goeie pijp voor te maken.

De hoofdreden is dat ik weet wat ik met de cilinder moet doen alvorens aan cilinders van klanten te beginnen, want ja dit is de eerste Big Bore die ik bewerkt heb!!

Aan jou verhaal te zien snap je er dus helemaal geen reet van en heb je ook nog nooit die cilinder in je hand gehad en opgemeten

Wat heb ik gedaan:

-standaard big bore getest en hier 10 verschillende uitlaten op gehad, bij de pijp die het beste deed kwam hier welgeteld 21.5 pk uit..
-Vervolgens de Cilinder aangepast zodat de timingen spoeling etc volgens mijn inzicht wel klopt, en dit met resultaat !! hierop heb ik ook weer de uitlaten getest en kwam de uitlaat die er momenteel opzit (een 70cc roost) als beste uit de test

geteste uitlaten:
JS DPR
70cc DPR
Roost 4 x
TCR
Team
No Name baksel

dus ga aub weer terug in je wieg ofzo :X weet niet wat je tegen me hebt, jaloers ofzo ?
 
Zover ik het weet zijn er 2 mensen op de forum die onder de 23 pk zitten met hun untuned 86cc. En vond 1tje dat best netjes.... omdat ie niet afgesteld was.

Hoeveel pk heb je met een 2fast? 25+pk? Komt malossi aan met 6cc meer en komen daar niet eens in de buurt.
Is gwn slecht van malossi.

En wat marco geprobeerd heeft is gwn hardstikke goed, ik twijfel er niet aan dat malossi hier een domme fout heeft gemaakt en marco kan met een freesje die fouten weghalen en op die manier met echte resultaten komen.
Thumbs up!!!
 
Hoeveel pk heb je met een 2fast? 25+pk? Komt malossi aan met 6cc meer en komen daar niet eens in de buurt.
Is gwn slecht van malossi.

Ding is net op de markt man :p
Komt vast nog wel goed.

Ik heb namelijk vroegah wel eens scores voorbij horen komen van opgeboorde speedkitjes die het echt prima deden.
 
(denkt terug aan vroeger) toen je met een speedsetup met 14pk nog helemaal de man was ;)

De kit is net ''nieuw'' en niet alles kan in één keer perfect. Zoals je aan marco zijn werk kan zien is er weldegelijk genoeg uit te halen, dat dit niet zo is vanuit de fabriek snap ik ook niet.
Maar het is imo geen verkeerde kit, ook gezien de prijs.

2fast scoord over het algemeen nog steeds meer, maar tot nu al wat gehoord van een BB waar de wand uit liep?
 
Tot nu toe maar een handje vol mensen die ermee getest hebben, dus over de kwaliteit kan je eigelijk niks zeggen. Aangezien er stukken meer 2fast kitjes in nederland zijn op dit moment.
 
Woensdag gaat fabe (sprintwalnoot) op de bank @ VHM om het ding is af te stellen. Voorloppige score is nu 22,8 @ TJ bank met standaard BB
 
Zover ik het weet zijn er 2 mensen op de forum die onder de 23 pk zitten met hun untuned 86cc. En vond 1tje dat best netjes.... omdat ie niet afgesteld was.

Hoeveel pk heb je met een 2fast? 25+pk? Komt malossi aan met 6cc meer en komen daar niet eens in de buurt.
Is gwn slecht van malossi.


En wat marco geprobeerd heeft is gwn hardstikke goed, ik twijfel er niet aan dat malossi hier een domme fout heeft gemaakt en marco kan met een freesje die fouten weghalen en op die manier met echte resultaten komen.
Thumbs up!!!

de 2fast komt met een omweggetje ook van Malossi af ;)

ik vind het persoonlijk ook raar waarom je zoveel bewerkingen moet doen wil de cilinder een beetje goed presteren..
als je dat vergelijkt met een 2fast dat vaak gewoon plug and play is..

is het haast geweest? om die cilinder maar vlug op de markt te zetten?
ze zullen dat toch wel getest hebben..

waarom moet de voet afgedraaid worden? de squish is anders niet goed te krijgen.. zijn ze daar bij Malossi zelf niet achter gekomen? :X

om zo maar is wat te noemen.

dat marco er meteen een bult werk insteekt vind ik echt top :)
dat er dan mensen gaan roepen dat het om geld gaat..
tuurlijk! je bent toch ook een zakenman als tuner. maar daarnaast wil je natuurlijk ook je kennis delen met andere :) tenminste dat lijkt mij.
 
Marco heeft gewoon marketing technisch goed gehandelt. Daar kan je Marco niks kwalijk in nemen.

Dat je de cillinder moet afdraaien voor de juiste Squish vind ik echt heel raar.
Al met al word de BB dus toch nog vrij duur als je de boel moet afdraaien en laten tunen om een goede score te krijgen...

Nou denk ik wel dat als er nu al 28+ meegehaald is dat dat zeker nog niet het einde zal zijn. Ik vermoed dat dit nog wel eens een 30pk cillinder kan gaan worden. Met de juiste uitlaat en afstelling
 
nja goed de ervaring en de uitlaatjes waren toen heel wat minder?

nee fout, de ervaring was toen bij de meesten minder en de uitlaatjes goed, met die 90 cc meuk is er geen ervaring En geen goede uitlaat... Als je nagaat dat t vermogen per cc drastisch terugloopt met de grotere cilinderinhouden, Zou ik me toch ns achter de oren gaan krabben waarom dat nou eigenlijk het geval is..

ook denk ik dat er met drastisch minder werk dan gesteld, je iets mooiers van die kit kan maken, wat natuurlijk direct de kosten ervan omlaag brengt. ik heb alleen geen tijd/zin om hier mijn slaatje uit te slaan :+ . De oplossing is met wat logisch denkwerk wel te achterhalen..
 
Malossi geeft zelf ook scores op. Mij lijkt dat ze deze problemen dan zelf ook zijn tegengekomen om vervolgens het product niet aan te passen vind ik een domme zet.
 
Ik las net ergens dat je niet aan de squish waarde kan komen dus dat er afgedraaid kan worden. Maar ik lees net dat de squish bij de Big Bore op 0,8mm moet staan. Is er wel met deze ruimte rekening gehouden?
 
@ XSH Marco:

Misschien ergens over heen gelezen, maar ga je de 77cc kit ook nog testen aangezien daar ook haast niks over bekend is. Of is daar te weinig animo voor ? :)
 
Ik las net ergens dat je niet aan de squish waarde kan komen dus dat er afgedraaid kan worden. Maar ik lees net dat de squish bij de Big Bore op 0,8mm moet staan. Is er wel met deze ruimte rekening gehouden?

Als je squish zonder pakking al .9 is..

Zonder pakkingen moet je squish 0 zijn. Dat is je basis, vanuit daar moet je gaan werken.
 
de 2fast komt met een omweggetje ook van Malossi af ;)

2fast en malossi hebben niks met elkaar te maken. Bigbore cilinder is gewoon een grote productie cilinder waar nogal wat marges in de productie zitten, maar daar is de prijs ook naar. Er valt uit de Bigbore waarschijnlijk wel wat meer vermogen te halen als een 2fast maar niet meer vermogen per cc. We zullen zien wat er op de baan sneller is:)
 
We zullen zien wat er op de baan sneller is:)

Daar ben ik ook erg benieuwd naar...

Als ik die grafiek zo zie heeft hij en woest veel vermogen en veel koppel....

We zullen zien! Kan niet wachten tot de eerste tijden van het seizoen!
 
Daar ben ik ook erg benieuwd naar...

Als ik die grafiek zo zie heeft hij en woest veel vermogen en veel koppel....

We zullen zien! Kan niet wachten tot de eerste tijden van het seizoen!

Je moet niet vergeten john dat dit met tandriem is gemeten en dat dus meer geeft als op rollen. Maar dan is het nog veel vermogen uiteraard. Bigbore moet 6,22 zien te verslaan van 2fast:p zonder NOS dan
 
Back
Top