This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Bezwaarschrift hoe en wat ?

NiCkzip

BooB
Ik werd een tijd geleden aangehouden toen ik naar m'n werk reed op zaterdagochtend 08:10.
Ik reed namelijk over de weg.
Verder geen gezeik gehad over snelheid gelukkig, maar nu heb ik net de boete binnen en ik wil een bezwaarschrift in gaan dienen.
met dingen erin als: Het brom/fietspad ernaast was in slechte toestand en lag vol met water wat in kuilen stond.(was ook zo)
en als 2e standpunt: Het was 8 uur 's ochtends op zaterdagochtend en de weg was dus totaal leeg.(was ook zo)

Maar hoe kon je dat het beste formuleren en hoe begin je zo'n Bezwaarsbrief. ????

Last edited:
Je verliest het toch, zoiets heb ik ook al eens geprobeerd, maar je hebt geen enkel bewijs, tenzij je het ook op de boete hebt laten zetten dat het fietspad onbruikbaar was en als je de agenten er op hebt gewezen, maar als je hun erop had gewezen en ze hebben de boete toch uitgeschreven dan maak je weinig kans.

Als het je niet lukt bij de politie bezwaar in te dienen, wat je denk ik niet zal lukken. Kun je misschien wel je schade op de eigenaar van het fietspad, nl. de gemeente/provincie de boete laten betalen.... maar ja, zeg zoiets maar eens tegen ambtenaren

jaa dat is ook nog een optie
maar ik vind het echt gevaarlijk en irritant om over het fietspad te rijden. vooral als je veel van die zij-wegen er langs hebt waar auto's uitkomen die niet opletten en fietsers die pas aan de kant gaan al sta je helemaal achter ze.

en kuilen van 2 meter diep hier in elk geval wel.. ik kom elke ochtend langs een manege waarhet fietspad onder de paardestront ligt. je wil rechtdoor maar de stront bepaalt of je naar links,rechts, of rechtdoor gaat is suup gevaarlijk