Bevroren gas(kabel?)

Mafs

Well-Known Member
Hey jongens,

Ik kwam zondag bij m'n vriendin vandaan nadat de scooter daar de hele nacht buiten heeft gestaan.
En onder het rijden sloeg het gas langzaam vast, met als gevolg dat even later de scooter gewoon vol in de toeren door ging rijden.

Nu heb ik gister de carburateur verwarmt met een föhn, evenals de gashendel.
Hierna de gashendel en kabel ingespoten met WD40 en alles ging weer lekker.
Scooter heeft daarna nog een paar uurtje buiten gestaan bij een vriend en daarna deed het gas het ook nog gewoon goed. (Beter zelfs dan tevoren)

Maar nu kijk ik net weer, en is het gas alweer bevroren.
Heeft iemand een idee'tje?

De scooter staat trouwens 's nachts wel in een schuur, maar het is daar redelijk tochtig dus ook niet echt warm.

Zou een deken helpen 's nachts?
 
Advertisement - register to remove this

die wd-40 bevriest op dn duur ook weer.. dat is een tijdelijke oplossing..
beter zorg je dat die kabel helemaal vrij is van vochtige zooi..
is het echt je kabel of eerder je gasschuif?
 
dan zit er vocht in ,het beste is gewoon een nieuwe kabel , omdat het vacht wat erin zit er slecht uit gaat.

of je moet de kabel helemaal droog föhnen oid en dan met wd-40 in spuiten , dat bevriest niet overigens.
 
Momenteel is hij een beetje stroef vroeg in de ochtend (zoals gister). Maar een keertje heen en weer en hij doet het weer.

Dus zal ff nieuw kabeltje bestellen en dan die erop zetten.

Bedankt :)
 
Even een updatetje, misschien dat het meer mensen kan helpen.
Om mezelf toch een beetje geld uit te sparen (crisis8P) ben ik zelf maar even aan het knutselen gegaan.

Heb de hele kabel eruit gehaald, gasnaald, alles in principe.
Alles even schoongemaakt, carburateur, kabel, gashendel.

Heb de kabel eerst een dagje op de verwarming gehad, kwam redelijk wat water uit, dus een goed teken. Kabel uitgeblazen zodat ik zeker wist dat het droog was binnen in de kabel.
Binnenkabel kan er helaas niet uit dus deze volgepompt met WD40, alles weer gemonteerd.

Met een beetje vet ervoor gezorgd dat de 'open' stukjes waar de rubbertjes overheen zitten waterdicht zijn. Ook de gashendel mooi ingevet zodat het soepeltjes loopt.

Vervolgens alles netjes gemonteerd en de kabel bevriest niet meer, zelfs met temperaturen van -8 waar hij op school gewoon buiten in staat bevriest de kabel niet meer. :)
 
Back
Top