beveiliging oliepeil

Artwido

Well-Known Member
Omdat de scooter enorm rookte heb ik nu mengsmering als brandstof.
Echter ik kwam tot de ontdekking dat wanneer ik het stekkertje van het oliepompje los haalde de scooter niet meer start. Dit gold tevens als ik de sensor van het oliepeil loskoppelde. Ik heb dus alles weer aangekoppeld alleen de slangetjes van het oliereservoir heb ik dicht gemaakt.

Echter als ik start dan slaat hij aan, soms loopt hij twee seconden, het olielampje gaat branden en de motor slaat weer af.
Als ik het contact uit- en weer aanzet dan is het olielampje weer uit. Maar zo gauw ik weer start dan gaat het lampje weer aan en slaat de motor weer af.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan omzeilen?
De scooter is een Bajaj spirit.

Advertisement - register to remove this

Volgooien met olie, en gewoon de boel dichtmaken?

Het is maar een idee, sensor kan niet zeuren dan...

Greetz,
Joram

Wat voor scooter hebben we het over? Is je mengsel niet gewoon slecht dat hij rookt? Normaal mengt een brommer gewoon 1:50 (+/-) en kan je er niets aan afstellen waardoor het dus ook niet veranderd.

olie er uithalen natuurlijk.
pomp bouwt druk op in het olie circuit.
of het zo maken dat hij de olie weer terug in het olie reservoir pompt.

Wat voor scooter hebben we het over? Is je mengsel niet gewoon slecht dat hij rookt? Normaal mengt een brommer gewoon 1:50 (+/-) en kan je er niets aan afstellen waardoor het dus ook niet veranderd.
Ik vond olietoevoer uitschakelen en daarvoor inplaats mengsmering tanken de makkelijkste oplossing.

Volgooien met olie, en gewoon de boel dichtmaken?

Het is maar een idee, sensor kan niet zeuren dan...

Greetz,
Joram

Dat heb ik dus gedaan. De in en uitvoer van het olie-reservoir heb ik dichtgemaakt.

waarom niet gewoon de 2 draadjes van de sensor aan elkaar maken zodat de schakeling weer gesloten is ?? het zelfde als dat hij vol zit met olie ??

Back