Malaguti f15 sesamo/chipkey beveiliging

MRK46

Well-Known Member
Ik heb een Malaguti f15 firefox gekocht, het is een 2005 model. De scooter heeft elektrische problemen. hij wilt niet vonken :(

Hij vonkt 1 keer daarna niet meer. Ze zeggen dat de bobine sesamo beveiligd is. Er zit een rood ledje op mijn dashboard, als ik kick dan gaat hij altijd branden. Dat zou niet mogen gebeuren blijkbaar.

Met de contact is geprutst heb ik gezien het is niet de originele wat er op zit. de code in de contact komt niet overeen met de code van de bobine/cdi ofzoiets. Ik heb een bobine waar de CDI bij zit, één geheel dus.

Ik had eens gelezen dat als je er een non sesamo bobine of een BETA ark bobine op zou zette, dat die dan wel moet vonken.
Nu weet ik niet of dit waar is. Niet dat ik die non-sesamo bobine koop en er niks aan heb.

Heeft iemand ervaring hiermee? Of kan iemand mij vertellen hoe ik het anders kan oplossen?

alvast bedankttt ;)
 
Advertisement - register to remove this

dat is moeilijk natuurlijk , ik bekijk het zo , als je de normale NON sesamo bobine erop maakt heb je iig al geen gezeik meer met de Sesamo..

en een bobine is niet zo duur..

maar dan heb je 1 probleem opgelost , misschien ook wel beide problemen maar kan ook zijn dat gewoon de stator kapot is oid...

dit kun je overigens doormeten met een goeie multimeter , de waarden daarvoor weet ik zo niet maar zijn wel te vinden op internet.
 
Back
Top