Beta rr 50 doet raar

Betarr

New Member
Hoi, ik heb een beta rr 50. Ik heb gister gereden en ineens begon de brommer in te houden in vermogen. Toen weggezet en de dag erna weer gereden en deed hij het weer goed. Toen na een tijdje rijden deed hij weer raar. Hij hield in met vermogen en ging steeds slomer. Uiteindelijk stond ik stil. De brommer starte en liep wel stationair maar het voorwiel deed niks en bewoog voor geen meter. Even gewacht en hij kon weer voor heel even, maar had nogsteeds weinig power. Uiteindelijk stond het voorwiel weer vast. Thuis even de bougie eruit gehaald. Uiteindelijk weer erin gezet. Maar de brommer liep niet stationair alleen als ik gas bijgaf anders viel hij uit. Ik heb even de uitlaat eraf gehaald en naar de zuiger gekeken. Dit is de zuiger. Hij maakt ook een schurend geluid als ik de kickstart induw. Wat kan het zijn??
 

Attachments

  • 58F2F1C9-A1B7-4FF3-971C-0B38BD6C20A2.jpeg
    58F2F1C9-A1B7-4FF3-971C-0B38BD6C20A2.jpeg
    190.8 KB · Views: 22
  • 86BAD4B7-A585-4B62-B050-BBB0DF875681.jpeg
    86BAD4B7-A585-4B62-B050-BBB0DF875681.jpeg
    202.6 KB · Views: 22
Advertisement - register to remove this

Hoi, bedankt voor de reactie, ik heb geen vastloper volgensmij want mijn zuiger beweegd nog en mijn kickstart krijg ik ook nog naar beneden. Dit is de kleur van mijn bougie
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    78.6 KB · Views: 12
Duidelijk een zuiger die aan vervanging toe is(samen met de cilinder). Ie heeft blijkbaar al heel wat kilometer achter zich of beschadiging door defecte of versleten oliepompsmering of losgekomen borgveer zuigerpen .Zo erg slecht zie je je zelfs niet veel.
 
Is raar want een bromfiets kun je toch zo vooruitduwen al draait de motor niet en ligt het probleem bij een vaste remkabel of remcilinder.Dan mag je nog 100 PK hebben en is alsof een wagen met opgetrokken handrem .Maar nogmaals die zuiger is voor 99% aan vervanging toe samen met de cilinder kan ik je gegarandeerd zeggen.
 
Ik heb bijna hetzelfde probleem, ik heb een beta rr 50 track heb deze opgehaald waarna ik een uurtje had gereden waarna hij was gevallen, na de val heeft mijn brommer nog 2 a 3 uur gelopen waarna hij bij zijn max ging stotteren. nadat hij stotterde gebeurde het stotteren niet meer maar toen ik met een vriend achterop reed viel de moter een aantal keer uit en steeds eerder en dat gebeurde vooral bij het optrekken. de brommer deed het daarna met een paar keer kicken wel weer maar weet niet wat er met mijn beta aan de hand is zal hem nog eens goed na kijken, weten jullie wat er aan de hand kan zijn?
 
Back
Top