BetArk2006
New Member
Hallo ik heb een meerdere hands AC Beta Ark bouwjaar 2006 gekocht. Tijdens het terugrijden naar huis na een klein uurtje al uitgevallen en niet meer aangekregen (zat ook geen cilinderkoelkap op dus waarschijnlijk overhit). Dag erna deed hij het weer en tijdje later heb ik er een 2ehands yasuni R uitlaat op gezet. Hier kwartiertje mee gereden om te testen en reed goed. Keer daarna was ik net 5min aan het rijden en opeens vielen de lampen uit en het gas weg. 2seconden later deed ie het weer en toen ik stopt voor het stoplicht viel hij weg en sindsdien krijg ik hem niet meer aan.
Eigenschappen
- 70cc
- Yasuni R
- Geen accu (lampen werken alleen als de motor aanstaat)
Wat ik al heb gedaan:
- Carburateur schoongemaakt (was niet vies)
- Luchtfilter zoveel mogelijk schoongemaakt (is ooit olie ingelekt dus wel vettig)
- Membraan plaatjes vervangen (er was een klein stukje van een metalen plaatje afgebroken zie foto onderaan)
- Bougie vonkt goed en als ik mijn vinger op het bougiegat leg en kick, voel ik hem zuigen/blazen (bougie was nat zie foto)
- Benzinekraan vervangen (membraan was kapot dus benzine bleef stromen eerst)
- (cilinderkoelkappie gekocht )
Na het vervangen van de membraanplaatjes lichtten de lampen wel meer op tijdens het kicken maar meer niet.
Ik zou niet weten waar het nog meer aan kan liggen. Heb ooit iets gelezen over een verkeerde timing van het vonken ofzo misschien?
Dit is mijn eerste brommer en heb nul ervaring met motoren maar begin langzamerhand beetje te weten hoe het werkt nu. Wil hem graag zelf weer rijdend maken en als hij rijdt gaat ie goed hard rond de 100.
ALvast bedankt!!
Eigenschappen
- 70cc
- Yasuni R
- Geen accu (lampen werken alleen als de motor aanstaat)
Wat ik al heb gedaan:
- Carburateur schoongemaakt (was niet vies)
- Luchtfilter zoveel mogelijk schoongemaakt (is ooit olie ingelekt dus wel vettig)
- Membraan plaatjes vervangen (er was een klein stukje van een metalen plaatje afgebroken zie foto onderaan)
- Bougie vonkt goed en als ik mijn vinger op het bougiegat leg en kick, voel ik hem zuigen/blazen (bougie was nat zie foto)
- Benzinekraan vervangen (membraan was kapot dus benzine bleef stromen eerst)
- (cilinderkoelkappie gekocht )
Na het vervangen van de membraanplaatjes lichtten de lampen wel meer op tijdens het kicken maar meer niet.
Ik zou niet weten waar het nog meer aan kan liggen. Heb ooit iets gelezen over een verkeerde timing van het vonken ofzo misschien?
Dit is mijn eerste brommer en heb nul ervaring met motoren maar begin langzamerhand beetje te weten hoe het werkt nu. Wil hem graag zelf weer rijdend maken en als hij rijdt gaat ie goed hard rond de 100.
ALvast bedankt!!