Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

Zoals ik aangeef wil ik er vooral dingen mee lassen voor een scooter of een motor.... Gaat dan om ff achterstaafje maken, subframpje, beetje bakken en braden aan een motorframe oid.

Als je een alternatief hebt voor 150euro voor alleen de machine sta ik overal voor open... Heb alleen ervaring met een MIG machine maar sta opem om te leren met elektrode of tig oid.... :)

2e hands ben ik bang andermans rommel over te kopen... Had wat gezocht en wel het een en ander gegonden, echter zijn het dan meestal wat oudere machines waar ik zo mijn twijfel over heb...

Over het Sonic gereedschap ben ik het eens met Johny, leuk spul een kennis heeft hiervan ook een kar staan. Die heeft nog niks kapot ervan.

Nieuwe 1/4" doppenset gekocht:

Doppenset_1_4____4f42034c2774b.jpg

Prima spul imo.

Voor me verjaardag van me ouders krijg ik 2 modules van Facom om in me kar te stoppen. Nu nog kiezen :D. allemaal mooi spul. Mooie doppenset heb ik al in een doos zoals hierboven. Dacht zelf aan hamers + doorslagen en een set tangen.

Afgelopen maanden ook veel geinvesteerd in fatsoenlijk gereedschap.
Compleet gevulde Gedore Profirun servicetrolley:

Makita DK1864 Accuset:
Boor/schroefmachine
slagschroevendraaier
Circelzaag
Slijptol
Decoupeerzaag
Lamp

En een Makita Bouwradio (zit niet in die set)
imag0379d.jpg

imag0380q.jpg

Hier kan ik hopelijk een aardige tijd mee vooruit.

slagschroevendraaier is niet echt geschikt goor bouten en moeren, is meer voor hout schroeven easy het hout in te jagen, hoe lang de schroeven ook zijn, stelt niks voor met dat ding. voor mensen die ook makita accu tools aan willen schaffen, hd-gereedschap.nl komt mijn spul ook vandaan, scheelt op mijn set een dikke 200 euro met andere winkels

ding kan tot 150 Nm geloof ik zo uit mijn hoofd, toch (meer dan) zat voor de meeste bouten en moeren voor auto's lijkt mij.

Klopt, ik heb ook zo'n ding, maar het werkt toch net even anders dan een speciale slagtol. Je hebt sowieso een 1/2" verloop nodig om er doppen op te zetten (Johnny heeft eerder in dit topic aangegeven dat daar wel een mooi setje van DeWalt voor is). Ik heb er ook 1 omdat ik hem in een set met een accuschroefboormachine heb gekocht, en heb hem inderdaad gebruikt voor schroeven in hout, wat ideaal is.

Vraagje.. Ik zoek een lagertrekker om bijv vertandingslagers van een scooterblok eruit te halen.
Weet iemand iets wat degelijk en betaalbaar is

Er is ook een hoop nep makita spul in omloop..
klopt, maar het prijsverschil van hd-tools komt omdat hun makita uit landen halen waar makita nog niet zo bekend is en daarom daar de producten goedkoper aanbieden. zelf even met makita gebeld omdat ik bij mijn lokale makita dealer was geweest, om te vragen of hun die set tegen dezelfde prijs konden leveren. en die vertelde dus dat verhaal.

Back