Beste krukas voor gy6 4 takt

RoFfA010

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de beste race krukas voor een gy6 4takt blok. Ik heb nu 2 keer achter elkaar mijn krukas gebroken in 2 maanden tijd. De eerste was een Naraku heavy duty en de 2e was een Top Performance high quality.
Mijn set-up is als volgt:
Naraku V2 90 cc met Bijbehorende cillindkop met snelle nokkenas. Een Naraku 24 mm carb. Malossi race koppeling met torq drive poelie met gele druk en trekveer. Malossi multivar variateur met 10 grams rollen. Wie weet welke krus as hier het beste bij past? Hij reed echt als een malle in het begin, op de teller tikte hij 85 a 90 aan. Is de Naraku v2 cillinder niet te zwaar voor het blok vraag ik mij af? Ik heb er echt veel geld tegen aan gegooid om hem zo te krijgen. Het merk is Turbo rl50 euro 4 maar de kabelboom is vervangen door een euro2 vanwege de ecu. Er zit nu een onbegrensde Naraku Race cdi op.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zelf zijd ik met Kymco en Sym origineel of 101octane, heb gelukkig nooit pech, wat is er bij jouw stuk gegaan?
groet,
 
Het is vanmiddag gebeurd toen ik naar huis ging van werk. Ik denk zelf dat er een lager kapot is gegaan waardoor de kruk as gebroken is. Dat ding zat er gvd net 3 weken in en heb er maar 500 km mee gereden. De scooter wordt morgen opgehaald om te kijken waar hij gebroken is. Bij de Naraku was het aan de kant van het vliegwiel van mijn ontsteking. Bij nader onderzoek bleek het een productiefout te zijn. Er zat corrosie op de breuk. De monteur zag dat het niet volledig goed gegoten moest zijn geweest. Het lijkt mij bizar als het weer is gebeurd. Hopelijk is er niet te veel schade aan de binnenkant van blok. Het gaat iig verzekeringswerk worden.
 
Last edited:
Ik rijd nu al een tijdje (5000km) met een 72cc cilinder en een top performances krukas, was 90 euro op kparts. Ik neem aan dat die toch van A kwaliteit is en heb nog geen problemen gehad.
 
Back
Top