Welke piaggio fly?? Het oude model of de `new fly`? Ik heb zelf de `newfly`.. En als je hem begrensd laat, merk je dat je vermogen te kort komt met dat ding als je de 2 valve hebt. Dan is hij niet vooruit te branden.. Dus woon je ergens waar veel controlle is en je houd hem origineel, dan kan ik hem niet aan raden.. Scooter weegt nogal veel, en is een carburateur uitvoering.. Ondanks de 7,3 liter dat hij heeft, zuipt hij best nog veel brandstof. (haal ongeveer 190km met 1 tank) En dan rijd ik best goed door)
Overigens rijd de piaggio new fly, als je er een ander cdi eronder hangt, ontgrensd en de sproeier vergroot naar 80.
Dan zou ik je eerder de sym orbit 2 aanraden, heeft een beter en sneller blok..
De newfly trekt standaard erg moeilijk op en met het zware gewicht is het een al ellende waar je niet aan wilt beginnen.
De kymco agility zou kunnen, maar dan raad ik je beter nog een peugeot kisbee aan.. De kisbee ziet er met het kapwerk beter uit dan de kymco..
De kymco heeft een goedkope china look... Ook is het blok ongeveer het zelfde als van de kisbee.. Alleen alle kymco onderdelen zijn aardig prijzig.
Voordeel is dat je met de kisbee een veel grotere benzine tank hebt (6,5 liter) zowat de grootste voor een `china scooter`.
Wil je wat meer kwaliteit dan zou ik je de sym orbit aan raden.. Met de sym doe je wel een betere deal dan de kymco.. Het 6 deukjes sym blok is kwalitatief beter dan het kymco blok (zit veel meer acceleratie in) *heeft een langere krukas drijfstang* Dus per slag kom je sneller van ze plek.
Voor de new fly kijk hier eens:
https://scooterforum.net/threads/piaggio-new-fly-4t-2v-nacht-blauw.206965/
Heb er een soort review / blog geplaatst.