Beste brommer om te sleutelen?

BlackRaven

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb al een tijdje een Honda NSR 50 (AC08 ) bj 1996
Mijn setup is eigenlijk gewoon standaard met een Proma GP uitlaat. (Deze ben ik nu kwijt) heb nog een tecno liggen ook en onlangs heb ik een orignele uitlaat voor NSR gekocht. Nu vorige week werd ik tegengehouden en op de rollen gezet hij lip 98 (toestel gaat maar tot 99) en dus ben ik hem 30 dagen kwijt (3 juli terug juij!) Nu die proma uitlaat is in beslag genomen heb fikse boete en bla bla. Dat is nu ff niet intersant.

Voorlopig mag ik door dat voorval niet meer aan mijn brommer sleutelen en moet altijd naar de handelaar voor herstelling die ik zelf kan (Bepaald door ouders) Ach ze bedoelen het best goed. Maar nu ik hou ervan om aan men brommer te sleutelen en op men 18de koop ik mij een YZF-125 nieuw deze laat ik dan standaard en heb dan normaal wat geld over. Ik wou graag mijn nsr tunen zodat hij lekker hard gaat. (met 80 of meer cc op). Nu is het mij al opgevallen dat voor nsr onderdelen de keuze redelijk beperkt blijft qua onderdelen dit omdat het ook al een ouder model is. Zou ik mij dus op mijn 18de beter geen andere brommer kopen om aan te sleutelen?

Een nu de vraag: Hier komt hij: Wat is volgens jullie de beste brommer om aan te sleutelen? Welke heeft de meeste mogelijkheden om er een unieke brommer/moto van te maken en voor welk merk en type geraak je makkelijk en met ruime keuze aan onderdelen?
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt het dus over een schakel neem ik aan? Zo ja, dan kan je het beste even proberen op brommerforum.nl. Dit is (zoals de naam al zegt) meer voor scooters;)

Als je het over scooters hebt en je wilt er een om goed aan te kunnen sleutelen dan heb ik gehoord dat een beta ark lekker is om aan te sleutelen. Als je ook voor het uiterlijk wilt gaan dan zijn voor een Yamaha aerox en Peugeot speedfight en heel veel onderdelen te krijgen.

Succes!

Groetjes,
Julez
 
waarom , er zijn er hier zat die meer dan genoeg weten van een Honda..

een NSR blok kun je zo al veel mee doen , ze worden ook gebruikt @ brommerraces , in dit geval met 50cc , maar er zijn ook leuke 70cc cilinders te koop wil je met dit blok verder werken.

daarnaast is het honda blok al vrij geschikt zo al , met enige aanpassingen kun je het al vrij snel laten lopen, laat staan na tuning icm de juiste onderdelen.

80cc kan ook , een MBX 80 blok past onder een NSR , en daar zijn ook weer genoeg cilinder voor te koop , maar ook dingen zoals Malossi membraan ,spruitstuk , waar weer degelijke carburateurtjes op passen.

een uitlaat is ook nog wel te koop , maar je kunt ook 1 laten berekenen en maken , eventueel in combinatie met tuning van de cilinder.

andere ontstekingen zijn er ook voor (wat wel stukken beter loopt) , maar ook andere grondplaten.

maargoed , het is maar net hoever je wilt gaan natuurlijk...

de grootste cilinder die ik zo kan bedenken is een Athena , deze is op een 80cc blok net geen 100cc , 98,35 met een 41,4 slag en 55mm cilinder/zuiger.

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=2592
 
Back
Top