Beste Aerox Setup ?

Bach.

Well-Known Member
mijn setup nu:
50cc std cilinder
yasuni R ( ontgrenst en goed afgesteld )
voor de rest alles gwn standaard
snelheid= 85 op scooterteller

maar mijn vraag is hoe kan ik hem sneller laten optrekken en top nog hoger maken ?
ik wil niet een andere cillinder of me cilinder tunen ;)

ik zat al aan dit te denke :
Yasuni r
Power 1 vario
17.5carb delorto
& race koppeling ?

( meld wat er overbodig zal zijn O-) )
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou sowieso die 17.5mm carb en andere koppeling even laten voor wat het is.
Gewoon eerst die DR70 halen en deze goed afstellen, dan zul je waarschijnlijk ook al rond de 90 - 100 gaan.

Verder voegt een koppeling en andere carb vrijwel niks toe aan topsnelheid.
Door een andere koppeling zul je vooral beter je scooter op een bepaald toerental kunnen afstellen.
Met een grotere carb zul je misschien iets in koppel winnen en je gasreactie zal wat beter worden.

Ik zou btw ook een andere krukas (Rito, power1, oid) erin zetten als je een Dr70 of een andere 70cc erop gaat zetten. (inclusief nieuwe lager / keerringen)
 
Idd is wel verstandig om er een versterkte asje in te zetten...

op std krukas kan het ook, maar of het gaat houden is de vraag... bij mij heeft de dr70 al ongeveer 4000 km gelopen, met n std as, waar voorheen een originele 50 cc op zat waarmee die 11.000 km gelopen had.... maar het kan net zo goed zijn dat als je t hoekje om bent de krukas naar zn grootje is... in de meeste gevallen is dan niet alleen de krukas stuk, maar ook je cilinder....

ding doet nog gewoon zn werk..... maar t is verstandiger om een versterkte te nemen....
 
''maar hoezo bestaat het dan als ik er nix mee op shiet''
@ spNk

Waarom zijn alle cilinders dan niet net zo snel als een 2fast kitje of een speedje/bigbore?

Een DR geeft KOPPEL ofwel trekkracht, dit omdat het gewoon een erg tamme cilinder is die niet zo super veel toeren wil draaien, dus de top is wat minder hoog dan een gemiddelde cilinder maar je krijgt wel een stuk meer vermogen en minder slijtage dan een toeren beukend 50cctje oid.
 
"denk ik"
dat is de fout die je maakt.

Je kan een ander koppelings huis halen maar daar schiet je niets mee op.


dat bedoelde ik
en ik had het niet over cilinders xD

maar andere koppeling huis it dus overbodig en het maakt niet uit
dat ik gwn een race koppeling in me std koppeling huis beun :D

maar hoet weet ik hoeveel mm die koppelinghuis is ( voor als ik race koppeling haal )

bouwjaar is 2003/2004
 
Ermmm als ik mij nu niet vergis is een aerox koppelingshuis standaard 107mm. Dan heb ik het over de types van 2000 tot nu. Types daarvoor weet ik zo niet. En je kan best een andere koppeling in je standaard huis gebruiken.
 
Back
Top