Benzine verbruik Aprilia SR

J_T_V

Well-Known Member
Hay,,

me scooter.. aprilia sr factory zuipt als de ... . ik had eerst sproeier 53 toen zoop di eegt al veeeeeel, daarna 70 en nu 80 ivm powerfilter,, weten jullie mischien wat het is buiten die sproeier, want een vriend van me heeft runner zelfde blok, piaggio ook maatje 80 en doet 2 weken over een tank terwijl hij 85 rijd en ik hooguit nog maar 75!

ik moet om de 2 dagen tanken, als rijd ik 14 km naar school per dag en een keer van hier naar daar is is die al weer bijna leeg, echt bizar..

dankje|( :W
 
Advertisement - register to remove this

Hay,,

me scooter.. aprilia sr factory zuipt als de ... . ik had eerst sproeier 53 toen zoop di eegt al veeeeeel, daarna 70 en nu 80 ivm powerfilter,, weten jullie mischien wat het is buiten die sproeier, want een vriend van me heeft runner zelfde blok, piaggio ook maatje 80 en doet 2 weken over een tank terwijl hij 85 rijd en ik hooguit nog maar 75!

ik moet om de 2 dagen tanken, als rijd ik 14 km naar school per dag en een keer van hier naar daar is is die al weer bijna leeg, echt bizar..

dankje|( :W

licht inderdaad ook aan je powerfilter (zoiezo nutteloos op orgineel blok imo). een runner tank is 10 liter denk niet dat jou sr tank dat haalt ;)
 
Maar voor dat ik een powerfilter had zoop die al als de.... ik had powerfilter gedaan omdat het dik vet klonk, en er gaat in me tank 7 liter dus dat is 10 euro als ik hem vol gooi ongeveer!?
 
Omdat het dik vet klonk... 8P Het klinkt dus écht niet gezond op een standaard scooter... Gewoon standaard luchtiflter erop en je sproeier en luchtchroef afstellen.
 
denken jullie dat me standaart uitlaat power weg neemt zegt een vriend van me, ik krigj volgende week laser chroom, en hij zegt dat die dan minder suipt omdat di emeer power krijgt: Skweet t niet meer:O:?
 
Hoe sneller je rijd hoe meer je scooter zuipt.
Die maat van je is een beunhaas.
Meer power= meer zuipen.


Maar dat terzijde:Je moet gewoon de boel goed afstellen
wanneer je die uitlaat hebt.
Het is niet erop zetten en rijden.
Kijk dan ook gelijk alle pakkingen na voor lekkage.
 
dat is niet helemaal onjuist van dat minder verbruiken, als je bv met en standaard scoot 60 rijd volgas en je hem daarna wat 'opfokt' dat hij 60 halfgas rijd zal hij minder zuipen.(tenzij je continu volgas gaat rijden)

bij volgas :
meer toeren = zuipen
minder toeren(naargelang het mogelijke tov de powerband) = minder zuipen

maar je hebt ook het verschil in vermogen, hoe meer vermogen je hebt hoe minder de motor moeite moet doen om vooruit te komen, dus je moet bijlange niet meer zoveel gas geven als voorheen om hetzelfde resultaat te bekomen.

natuurlijk komen er méér factoren bij kijken maar vanuit gaande dat je met standaard cilinder/carb + pijp rijd incl. een mooi afgestelde vario moet het verbruik goed meevallen.
 
Back
Top