Begrenzers Sym Jet Euro X ?

psycho

Well-Known Member
Hey mensen...

Ik heb een vraagje.
Mijn Sym Jet, is voor zover ik weet helemaal ontgrenst.
-Uitlaat vervangen voor een IXIL(2x ontgrenst, tuitje/flens)
-Vario ring verwijderd.

Mijn setup:
-Std 50cc
-12mm carb met orginele sproeier(weet zo niet hoe groot)
-Orginele rollers(gram onbekend)
-Orginele druk en trekveertjes
-Ixil (onbegrenst).


Mijn top is daarin tegen vrij laag(vind ik zelf). mijn teller komt op de 60/65.
Vrijdag naast een auto 60 op teller gereden(beide tellers), dus 60 rijd die wel.
Toch vind ik dit nog vrij langzaam voor een geheel(?) ontgrensde scooter.

Ik weet dat de oude versie, ook op de CDI begrenst was, maar heb diverse keren gehoord dat dit type dat niet meer was.

Heb ik wel alle begrenzers eruit gehaald, of doe ik ergens anders nog iets fout.

Lang verhaal, maar wel duidelijk genoeg denk ik....

Greetz
 
Advertisement - register to remove this

met snelle uitlaat weet ik dat ze idd 70/75 moeten halen , maar volgens mij lopen ze onbegrensd net iets minder snel gemiddeld , dus kan zijn dat ie mischien wel IETS sneller wil maar waarschijnlijk niet veel meer...
 
met snelle uitlaat weet ik dat ze idd 70/75 moeten halen , maar volgens mij lopen ze onbegrensd net iets minder snel gemiddeld , dus kan zijn dat ie mischien wel IETS sneller wil maar waarschijnlijk niet veel meer...

Is er nog wel iets aan te doen om iets sneller op te trekken?
Een 70cc vind ik meteen weer zo overdreven...

Gisteren even naast een auto gereden...
De 65 op mijn teller, was op zijn teller ook 65...
Dat is dan weer een mee vallertje...
 
65 op autoteller is snel genoeg, als mensen zeggen dat ze 75-80 gaan is dat op de autoteller ong 65-70. Dus je moet gewoo blij zijn met die snelheid. Een maat van mij heeft een runner die volgens hem 115 liep, ik reed met mn auto ernaast en hij ging net 85... dus.
 
65 op autoteller is snel genoeg, als mensen zeggen dat ze 75-80 gaan is dat op de autoteller ong 65-70. Dus je moet gewoo blij zijn met die snelheid. Een maat van mij heeft een runner die volgens hem 115 liep, ik reed met mn auto ernaast en hij ging net 85... dus.

Ok, dan houden we t op 65(gelukkig echt km's).
Maar hij mag wel iets harder optrekken.
Is hier ergens nog te smokkelen???

Een maatje van me rijd met zijn runner 65 teller, en op mijn teller maar 53.... :) best humor eigenlijk...
 
Om harder op te trekken moet je denken aan lichtere rolletjes, V-Snaar shimmen, Sterekere trekveren monteren.

strakkere trekveren en lichtere wil niet altijd helpen. je gaat al snel overtoeren draaien.
aangezien hij zegt dat hij goed loopt kwa toerental.

wil je sneller trekken ofzo zit je dan toch wel aan een andere uitlaat/cilinder vast.
maar er is niet overdreven veel te krijgen voor zon sym jet.
 
Hey mensen...

Ik heb een vraagje.
Mijn Sym Jet, is voor zover ik weet helemaal ontgrenst.
-Uitlaat vervangen voor een IXIL(2x ontgrenst, tuitje/flens)
-Vario ring verwijderd.

Mijn setup:
-Std 50cc
-12mm carb met orginele sproeier(weet zo niet hoe groot)
-Orginele rollers(gram onbekend)
-Orginele druk en trekveertjes
-Ixil (onbegrenst).


Mijn top is daarin tegen vrij laag(vind ik zelf). mijn teller komt op de 60/65.
Vrijdag naast een auto 60 op teller gereden(beide tellers), dus 60 rijd die wel.
Toch vind ik dit nog vrij langzaam voor een geheel(?) ontgrensde scooter.

Ik weet dat de oude versie, ook op de CDI begrenst was, maar heb diverse keren gehoord dat dit type dat niet meer was.

Heb ik wel alle begrenzers eruit gehaald, of doe ik ergens anders nog iets fout.

Lang verhaal, maar wel duidelijk genoeg denk ik....

Greetz
Misschien helpt de prop uit je uitlaat halen
Ik heb een Sum euro jet x en heb zelf de varioring, prop uit uitlaat gehaald en 6 gram rollertjes er in zitten
 
Misschien helpt de prop uit je uitlaat halen
Ik heb een Sum euro jet x en heb zelf de varioring, prop uit uitlaat gehaald en 6 gram rollertjes er in zitten
Hoi Jesse, hoe groot is jouw sproeier? En heb je de rubberen vierkante buis uit je luchtfilter gehaald? De mijne rijdt ong 55 zonder ring en prop. Meer heb ik nog niet gedaan. Toerental is rond de 6500/7000 rpm. Mooie naam trouwens. Zo heet mijn zoon ook...
 
Back
Top