Begrenzer zonder schakelaar

Massacre

ThatOneBlack
Mag ik een begrenzer zetten, zonder in handbereik mijn scooter op en af te voeren?
Ik wil deze laten afstellen op trek kracht en hier bij gaat mijn legale snelheid verloren.

Advertisement - register to remove this

Zolang je er zonder een kap af te halen bij kan is het verboden. Sommige CDI's zijn namelijk fabriek af begrensd met een stekkertje, die kan je er ook gewoon in en uit doen, maar daarvoor moeten er eerst kappen vanaf. Dus je kan hem niet "ff van de begrenzer afhalen".

Je zou er eventueel het wetboek op kunnen nakijken (is online in te zien) wat er precies staat. In elk geval zal oom agent je niet sparen als hij een begrenzer aantreft

Maar goed, stel een agent houdt mij aan, en neemt men scooter inbeslag, vind de begrenzer, maar steld dan vast dat er geen schakelaar is, gewoon door verbonden dan. heb ik dan nog problemen?

Als jullie nou eens duidelijker zijn in wat jullie bedoelen. Als het vast zit is het dus een begrenzing, en geen begrenzer (die is schakelbaar). Net als een varioring. Die kan je er ook gewoon uithalen, maar omdat het niet "ff" kan is het legaal. Dit is maar hoe ik het logisch redeneer he. Als je het zeker wil weten, moet je gewoon het wetboek raadplegen, wat je gewoon achter je pc kan doen zoals ik al zei.. even google gebruiken

Nu heb ik weer wat anders gelezen, ze zeggen dat als je je begrenzer altijd op hebt staan, je cdi ontregeld kan worden en zelf je ontsteking doorbrand.

Zo'n ding is voor de rollerbank bestemd ja, niet om mee te rijden. Waarom zou je dat ook willen, begrens dan gewoon de vario oid als je hem toch niet wil in en uitschakelen.

Dan moet je een Yasuni Z oid nemen, die rijdt verder +- hetzelfde als een originele uitlaat. Laat je de varioring weg, ga je misschien 60 a 70 op je teller, dus 55 a 65 echte.. geen of een lage boete. Anders een dun varioringetje, of een begrenzer in je demper plaatsen als die er niet al in zit (volgens mij wel bij Yasuni)

Een terugloper is ook niet bedoeld om te begrenzen..

Ja, wel het probleem is, ik woon in belgië,
bij scooterzaak had ik ooit gevraagt om een laser x pro te late afstelle op 45, ze rade mij dit absoluut af. en liete me beetje blijken dat ze er zelfs niet aan wouden beginne.

Maar ja goed elecktronisch begrenzen is dus geen oplossing

Bedankt

Back