Begrenzer uit Leovinci uitlaat.

Wilfred

Well-Known Member
Hoe moet ik de begrenzer uit m'n leovinci uitlaat halen? Ik hoorde dat die in dat dikke gedeelte zit. Ik weet helemaal niet hoe je dat ding er nu uit moet halen! Kan iemand misschien ff duidelijk uitleggen?
 
Advertisement - register to remove this

als die schot bedoelt is zodat ie op een 50cc beter loopt dan kan ie bij een 70 cc metrakit toch wel uit?
als hij makkelijk te verwijderen is dan zou ik het gewoon proberen.......
 
dat is een klote karwei , je kunt dan beter een andere pijp kopen , leovince is ook niet echt zo super op 70cc.... en haal je dat schot eruit loopt ie meestal nog meer kloten
 
iedereen begint hier over de shot, maar heeft ie't niet over de trechter in de bocht?
Zo ja, gewoon er uitkloppen.
Heb'k ook gedaan met m'n Leo RR.

goei stegive shroevendraaier nemen en gelijmatig op de rand van de trechter kloppen tot de lasnaad knakt. eventueel nadien wat opschuren met een dremel zodat ie mooi vlak is binnenin.
 
good luck met die schroevendraaier :p
Dat werkte bij mij dus echt voor geen meter, heb een half uur staan freezen voordat ik hem eruit kreeg en nog ging het moeilijk LoL
 
pandoriaantje said:
iedereen begint hier over de shot, maar heeft ie't niet over de trechter in de bocht?
Zo ja, gewoon er uitkloppen.
Heb'k ook gedaan met m'n Leo RR.

goei stegive shroevendraaier nemen en gelijmatig op de rand van de trechter kloppen tot de lasnaad knakt. eventueel nadien wat opschuren met een dremel zodat ie mooi vlak is binnenin.

beter lezen!! er staat schot! ;)
 
Wilfred said:
Welke trechter bedoelen jullie? En in welke bocht net voor je demper?


Bepaalde s*kkels lezen niet goed en moet je gewoon ff laten blaten.

Check gewoon of je laspuntjes ziet. Ze zitten in het dikke gedeelte, 3 stuks. Dan vlak ervoor doorzagen (ervoor = aan de kant van je cylinder dus NIET aan de achterkant van de uitlaat.
Daarna de lassen doorslijpen, dat DUURT LANG.

Of hij beter loopt hangt af van de uitlaat. Gezien de slechte demper van een Leo komt er in ieder geval veel meer herrie uit. Je uitlaat zal laagtoeriger worden en als je geluk hebt (Leo Works) beter presteren. Als je pech hebt (Leo RS) werkt het voor geen meter, en kan hij meteen op de schroothoop.
De vorm van een Leo expansievat is een 'fantasie design', het gedeelte achter het schot is gewoon voor de looks ontworpen en niet berekend.
 
J0J0 said:
good luck met die schroevendraaier :p
Dat werkte bij mij dus echt voor geen meter, heb een half uur staan freezen voordat ik hem eruit kreeg en nog ging het moeilijk LoL
Is er bij mij toch redelijk vlug uitgegaan hoor.
ff aan de andere kant van het laspuntje kloppen en je ziet'm zo naar beneden kantelen. dan gewoon naar binnen werken (naar het laspunt toe) tot ie breekt.
dan hebbek die trechter er laten invallen, ff schudden tot ie omgekeerd zat en kon ie er zo uit.
Als laatste gewoon ff met een dremel de resten van het laspuntje wat weggewerkt.
Ging redelijk vlot hier. en de RR is zeker geen slechte uitlaat eenmaal de begrenzer er uit is.
 
pandoriaantje said:
Is er bij mij toch redelijk vlug uitgegaan hoor.
ff aan de andere kant van het laspuntje kloppen en je ziet'm zo naar beneden kantelen. dan gewoon naar binnen werken (naar het laspunt toe) tot ie breekt.
dan hebbek die trechter er laten invallen, ff schudden tot ie omgekeerd zat en kon ie er zo uit.
Als laatste gewoon ff met een dremel de resten van het laspuntje wat weggewerkt.
Ging redelijk vlot hier. en de RR is zeker geen slechte uitlaat eenmaal de begrenzer er uit is.

Kheb het dan wel niet over een leovinci uitlaat, maar over het algemeen.
In mijn geval de stnd uitlaat van een fox (was iig geen pretje daar de begrenzer uit te slopen :D )
 
tis gewoon simpel. Of er zit een prop in , of er zit/zitten schot/schotten in. ( waar ik ook pas achter ben gekomen :p )

prop kan je er makkelijk uit halen.
Wil je de schotten eruit halen moet heel de pijp open geslepen worden.

mijn mening : zit er een prop in haal je m er uit... zit er een schot in koop je een andere pijp of je blijft door rijden met die pijp inclusief schot :)
 
Back
Top