ff een vraagje
als je een begrenzer op een (bv) hebo ng (getuned/untuned) zet...en je komt op de bank, blaast ie er dan niet door heen?
Ik hoord enl weleens dat dat gewoon niet werkt? klopt dit?
Begrenzer 1 is een begrenzer met afstandsbediening, begrenzer 2 is er een met schakelaar (de schakelaar is overigens niet nodig, en kan er dus af worden gesloopt)
Begrenzer 1 sluit je normaal aan, alleen de draad die normaal naar de signaaldraad loopt gaat nu naar begrenzer 2 toe. De andere draad van begrenzer 2 loopt naar de signaaldraad (de draad van de pickup naar de cdi).
Zou je naarmate je de begrenzer vaker gebruikt, niet je ontsteking overnieuw moeten afstellen? En als je em bijna nooit gebruikt gebeurt er niks met je ontsteking of wel?
Originally posted by Bob Ik heb eens gelzen dat de spoelen te warm werden... Dat daaraan de ontsteking kapot ging...
In principe is een begrenzer gewoon een laag doorlaatfilter. Snap nog steed niet wat er kapot kan gaan...
Als zo'n wout nou gaat staan als je scoot op de rollerbank staat, dan moet ie toch een hoger/groter vermogen krijgen, maar omdat je hem op zijn toeren begrensd valt dat toch meteen op of heb ik dat nou verkeerd??
ja snap het ook nie ik heb me eigen scoot ok naar de klotuh geholpen met een begrenzer.
zoek nu een tweedenhans onsteking keb net een nieuw vliegwiel!
ik raak nooit meer een begrenzer an.
D'Hoore...
Leg eens verder uit wat je daar zei van die ladingen die zich gaan ophopen? en wat er dan juist kapotgaat en waarom... Dit wordt interessant 8)
en hoe kun je bij een schakelbrommer het beste met een begrenzer overweg gaan... werkt meestal helemaal niet.. maar vriend van me wil er tog graag een in hebben waarbij het niet opvalt... iemand ideen???
of is het beste om hetzelfde te doen als wat eerder al gezegd is?
Mijn (oude) ontsteking heb ik wel een keer kapot gereden dmv een begrenzer. Deze sprong er ws op een of andere vage manier opeens op terwijl ik rond de 60 teller reed. En toen was het uit met de pret....