sja... dat vraag ik me ook af eigelijk, ik begin steeds meer te denken dat het echt een hoax is.
Mja.. Ik ben er dus net achter gekomen dat we hier 2 maal een pinasco begrenzer hebben. Het enige verschil is dat de ene vrij mooi weg te werken is, deze lijkt namelijk op een CDI/bobine combinatie en valt dus niet op.
Het enige probleem (bij mij) is dat de afstandsbediening voor geen ruk werkt. Daar word ik echt redelijk gek van, het moet echt perfect stil zijn omdat je anders nooit het relais hoort omspringen.
De andere pinasco doet het echter wél goed. Deze heeft ook een losse antenne (gewoon een stuk draad). Die werkt echt vanaf 3 à 4 meter afstand. Deze lijkt qua vormgeving nog het meeste op een alarm oid. Beetje afgerond zwart kastje met een grote draaiknop. Minder makkelijk weg te werken, maar opzich wel een aanrader.
Je kan dus trouwens ook zelf met condensatoren gaan kloten (de zgn. elco's), maar als je geen verstand hebt van electronica dan zou ik gewoon 2 begrenzers halen. Ben je in een klap klaar en heb je ook geen gekut het uitzoeken van de juiste capaciteit en een redelijk perfecte isolatie maken. De begrenzer mag namelijk echt niet naar de aarde lekken.
Nog even over begrenzers op schakelbakken; vaak hebben de oudere honda's en look-a-like's een onsteking met contactpunten. Dan werkt een begrenzer dus niet. Je moet een electronische ontsteking hebben met een cdi.
Zo genoeg vragen beantwoord?