begrensde cdi

Status
Not open for further replies.

hondasfx

Well-Known Member
wie weet er hoe je de begrenzer van je cdi unit haal zonder een nieuwe te hoeven kopen of heeft er iemand een 2e hands onbegrense cdi voor een honda sfx
 
Advertisement - register to remove this

voor de 10 duizend en eerste keer: de onbegrenzde cdi's draaien wel 500 toeren meer (WOAAAAH das veel) en hebben dus geen enkel nut!
 
leg uit...
500 toeren meer dan wat?

mijn scooter maakt ongeveer 7000-7500 toeren i.p.v 9000

hebben geen nut?
kom je achter, met een onbegrensde cdi loopt waarschijnlijk ca 15-20 km per uur meer
 
Een vriend van me heeft een Honda X8R, daar is de CDI ook van begrensd, maar op 8000 toeren, dus heeft het geen enkel nut om een andere te kopen, met je standaardcylinder haal je dat toch niet.
Met een andere (50snel/70)gietijzeren meestal ook niet trouwens, hij heeft er een hele tijd met een Polini 70giet mee rondgereden zonder dat 'ie last had van die CDI.
 
als iemand nog iets zeggen heeft, zeg het maar.

p.s. wat is het verschil tussen een 'member' en een 'junior member'? en hoe wordt je dat?
 
uhm van dat e-mel adres weet ik niet, maar je wordt member als je meer dan 15 berichten heb gepost, maar ik gooi dat waarschijnlijk binnekort omhoog naar 30 ofzo, en er is geen verschil tussen junior member en member, alleen de naam die er staat, trouwens, er is ook een heel handig knopje, genaamd het edit knopje
edit.gif
, voor als je je bericht wil verandere,n dan hoef je niet een nieuw bericht te maken

[This message has been edited by Freezerator (edited 25 September 2000).]
 
Ik bezit zelf een honda x8r-s en heb nog nooit wat gemerkt van een toerenbegrenzing.
Ik heb al veel fabels gehoord over toerenbegrenzing en cdi duidelijk is dat een cdi zowiezo niks helpt hooguit een km of 2/3 de toerenbegrenzing zou op 9250 begrensd kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker je hoort ook verhalen over opgevoerde sfx'jes die rond de 12000 toeren zouden draaien. Maar dit kan ik natuurlijk niet bewijzen mischien koop ik nog wel eens een toerenteller om het te bewijzen dan laat ikw el wat horen. Om harder te gaan kun je beter een andere vertanding nemen ik heb nu een polini secundaire vertanding dit rijdt een stuk rustiger en harder. Je zou ook nog een andere vario kunnen nemen ik heb zelf een hebo en ben daar erg tevreden over.
 
Rude-boy: Welke moet je nou vervangen? Primair of secundair? Een vriend van mij zei de primaire.
Ik heb al een tjidje een CDI van Malossi erop zitten en als ik op mijn top zit hapert hij niet meer en gaat heuveltje af makkelijk door naar de 77km/u terwijl ik met mijn standaard CDI Met moeite 71km/u haalde. Ik heb er een NR-X onder zitten, maar mijn scooter rijdt en trekt harder met mijn standaard rollen. Zou het denk je beter zijn als ik er een zwaardere overbrenging onderzet om de bijgeleverde 5 gram rolletjes erin te stoppen?
 
Hey rudyboy weet jij toevallig wat er allemaal gegrenst is op de honda x8r-s? Alleen een prop en varioring of meer? En hoe hard loopt dat ongeveer...

alvast bedankt
 
Als je geen 70cc hierna wilt zou ik gaan voor de secundaire vertanding van polini van 15/47 dan heb je minder verlies in trekkracht (echt haast niks) je scooter rijdt er zuiniger door, minder herrie op topspeed en een kilometerjte of 10 harder.

Als je van plan bent om nog verder te tunen dus een 70cc zou ik een primaire van yamashi (zwaarst 17/37) nemen of van malossi (iets lichter/ 16/40) Bij een nrx met polini vertanding zal je zo'n 5 tot 5,5 moeten nemen.

Je kan ook een andere vario nemen bij voorkeur van hebo ivb met langere bus dat scheelt ook al een stuk.

Andere vragen zijn welkom

Ps primair of secundair maakt geen verschil maar het gaat erom hoe zwaar de vertanding is die je neemt
 
De honda is begrensd op
- Vario
- Uitlaat
- En op onsteking (tenminste dat schijnt maar merk er zelf niks van)
- En de te korte vertanding zou je ook nog begrenzend kunnen noemen

De honda is dan op 9250 toeren begrensd dit kun je niet verhelpen door een andere cdi (maar je krijgt er door een andere cdi wel 500 toeren bij zoals ruud al zei)
En dit schijnt ontworpen te zijn voor met een mhr replica en dat ie dan goed rijd.

Als je ene honda opvoert kan je het best de prop uit de uitlaat halen en de vario onbegrenzen en de vertanding vervangen omdat ie anders overtoeren kan gaan maken.

Welke vertanding je kiest hangt vooral af van wat je in de toekomst van plan bent
 
Misschien moet je je ontsteking wel vervroegen door je grondplaat te draaien, ooit weleens geprobeerd? Moet namelijk wel bij honda schakelbrommers, kan best dat ze het ook bij je scooter gedaan hebben.
 
ik hoorde dat als je de pick-up van een sfera of een typhoon erin zet dat dat ongeveer een km of 10 zou schelen, vertelde een monteur bij een dealer die ik goed ken, hij heeft zelf een honda en weet er wat van, maar als je geen 70cc wilt is het enige wat je kunt doen voor een goede top, polinie vario+vertanding+nrx.
en dan die pick-up, maar dat hoor ik volgende week, ik zal het wel ff melden.
 
Een vriend van me heeft een Honda X8R, daar is de CDI ook van begrensd, maar op 8000 toeren, dus heeft het geen enkel nut om een andere te kopen, met je standaardcylinder haal je dat toch niet.

dacht jij dat? Met een kymco beetje ge-expirimenteerd en er komen gewoon ff 11300 toeren uitrollen dus kan makkelijk met standaard cilinder lekker PUh!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top